خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد:

نباید کارد به استخوان مردم برسد که برای بیان مشکلات خود وسط خیابان بیایند/ اعتراض دیروز مردم مشهد به گرانی برحق بود

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۱۵۵

امام جمعه مشهد اعتراض روز گذشته مردم مشهد به گرانی را برحق دانست و گفت:‌نباید با فراخوان هر فرد یا گروهی به خیابان‌ها بیاییم بلکه باید دقت کنیم. امنیت یک کشور مهم است و مشکلات زندگی ما نباید ابزاری برای پیروزی دشمن باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  شهر مشهد با اشاره به مشکلات اقتصادی‌ و معیشتی‌ای که مردم با آن گرفتار هستند، گفت: مردم حق دارند حل شدن مشکلات معیشتی خود را مطالبه کنند و باید مسوولان نیز برای حل مشکلات آن‌ها از قبیل مسکن و گرانی کار کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که کارد به استخوان مردم برسد و برای گفتن مشکلات خود وسط خیابان بیایند. متاسفانه امروز برخی مدیران و مسوولان در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند که به فکر مشکلات مردم نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با انتقاد از طرح دولت برای گران کردن قیمت بنزین گفت: وقتی به آقای وزیر نفت می‌گوییم افزایش قیمت بنزین باعث گرانی می‌شود، نباید پاسخ وزیر این باشد که قیمت بنزین در کشور ما پایین‌تر از کشورهای دیگر است. آقای عزیز قیمت بنزین ۱۵۰۰ تومانی از کشورهایی کمتر است که با چپاول کشورهای دیگر به رشد اقتصادی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: قیمت بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای کسانی که ماشین‌های گران‌قیمت دارند و ماشین‌های شاسی‌بلند سوار می‌شوند و درآمد میلیاردی دارند زیاد نیست اما برای آن مرد فقیر با درآمد کمی که با وانت‌بار خود کسب روزی می‌کند زیاد است و افزایش آن باعث افزایش گرانی می‌شود.

علم‌الهدی با انتقاد از عملکرد دولت در بحث خودروسازی و جاده‌سازی گفت: وقتی با آقای معاون وزیر می‌گوییم مرگ و میر در جاده‌ها بالاست نباید پاسخ بدهد که تعرفه واردات خودرو را کاهش می‌دهیم تا مردم خودروی خارجی بخرند.

وی ادامه داد: جاده هراز و جاده شمال ۸۰ سال است که تاسیس شده است. سه - چهار دولت برای تکمیل جاده شمال وقت گذاشته‌اند و پول به شرکت‌های خارجی داده‌اند اما این جاده هنوز به سرانجام نرسیده است و جاده شمال مانند الاغ در گل مانده گیر کرده است.

علم‌الهدی ادامه داد: جواب‌هایی که مسوولان می‌دهند کارد را به استخوان مردم رسانده‌ است. آقای وکیل، آقای وزیر شما چگونه در این مملکت وزیر شده‌اید؟ در دوره‌ای در نظام سابق یک وزیر با اشاره آمریکایی‌ها وزیر می‌شد اما شما به قیمت خون صدهزار شهید وزیر شده‌اید و کسی که با خون صدهزار شهید وزیر شده باید پاسدار این خون‌ها باشد نه اینکه بگوید برای حل مشکلات تعرفه گمرک را کم می‌کنیم تا مردم خودرو خارجی بخرند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مردم به نظام و ولایت فقیه اعتقاد و التزام دارند افزود: مسوولان باید به مردم برسند و مشکلات آن‌ها را حل کنند. این مردم با نظام بد نیستند بلکه تحت فشار مشکلات اقتصادی و معیشتی قرار گرفته‌اند.

امام جمعه مشهد خطاب به مردمی که دیروز در این شهر در اعتراض به مشکلات جمع شده بودند، گفت: من با مردمی که دیروز  به خیابان آمدند حرف دارم. مطالبات شما کاملا بر حق بود و اینکه بر علیه گرانی شعار می‌دادید کار بر حقی بود اما بدانیم که دشمن می‌خواهد به ما ضربه بزند و نباید اجازه بدهیم از این مطالبات سوءاستفاده کنند.

وی ادامه داد: اینکه گروهی در تجمع بگویند سوریه را‌‌ رها کن فکری به حال ما کن درست نیست و اینکه از این شعار یک زن روسپی آمریکایی که رهبر منافقان است بیاید و از شما تشکر کند درست نیست و نباید خوراک در اختیار رسانه‌های دشمن قرار بدهیم.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: نباید با فراخوان هر فرد یا گروهی به خیابان‌ها بیاییم بلکه باید دقت کنیم. امنیت یک کشور مهم است و مشکلات زندگی ما نباید ابزاری برای پیروزی دشمن باشد زیرا ما برای حفظ این کشور شهدای بسیاری دادیم و صد‌ها هزار پدر و مادر شهید هم‌اکنون در کشور ما حضور دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما و مردم ما با همه مشکلات پای نظام و انقلاب ایستاده‌ایم و همه ما با حضور در راهپیمایی روز ۹ دی جواب دشمنان و لجن‌پراکنی‌های مزدوران نابکار خارجی را می‌دهیم و اگر رسانه‌های خارجی مرد هستند راهپیمایی ۹ دی را پوشش بدهند.

خطیب نماز جمعه مشهد ادامه داد: راهپیمایی ۹ دی آن‌قدر موثر است که بر جان دشمنان ترس و وحشت می‌اندازد و من از همه مردم دعوت می‌کنم در این راهپیمایی حضور پیدا کنند.

علم‌الهدی در پایان گفت: وظیفه مسوولان عزیز است که با یک حرکت جهادی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز