خبرگزاری کار ایران

علی مطهری:

ضمانتی وجود ندارد که اگر به هر شکل عمل کنیم، انقلاب باقی بماند/ فساد اخلاقی امت‌ها را از بین می‌‌برد

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۰۹۹

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تنها با انقلاب صدر اسلام قابل قیاس است، گفت:‌ هیچ ضمانتی وجود ندارد که اگر به هر شکل عمل کنیم، انقلاب باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری صبح امروز در بیست‌وپنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، علم پزشکی را یک علم اسلامی برشمرد و گفت: نظریه مورد قبول برای علم اسلامی آن است که این علم نیاز جامعه اسلامی را برطرف می‌کند و از وابستگی به غرب رها می‌کند. با این نگاه می‌توان علوم تجربی، فیزیک و ریاضی را علم اسلامی دانست.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی به مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها پراخت و اظهار کرد: اهداف انقلاب‌های دیگر که در جهان رخ داده در انقلاب ما نیز وجود دارد. در انقلاب فرانسه از اهداف اصلی موضوع حقوق بشر و آزادی بود و آنچه که در انقلاب اکتبر روسیه مطرح بود، بحث عدالت است. البته مفهوم آزادی و حقوق بشر  در انقلاب ما متفاوت از آنها بود لذا همه این مفهوم‌ها در قالب اسلامی بود.

مطهری بیان کرد: تنها انقلابی که با انقلاب ما قابل قیاس است، انقلاب صدر اسلام است. انقلاب اسلامی فرزند انقلاب صدر اسلام است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: هیچ ضمانتی وجود ندارد که اگر به هر شکل عمل کنیم، انقلاب باقی خواهد ماند. انقلابی که در صدر اسلام و در زمان حضرت محمد (ص) شروع شد باقی نماند. آنهایی که بعد از فتح مکه اظهار به اسلام کردند و اعتقادی به اسلام نداشتند منتظر فرصت برای ضربه به اسلام بودند که بعد از رحلت پیامبر به انحراف کشیده شد .

نائب رییس مجلس با بیان اینکه نمی‌توان گفت توجه خاصی از سوی خداوند وجود دارد که انقلاب اسلامی باقی بماند، تصریح کرد: به تعبیر شهید مطهری جامعه اسلامی همیشه از درون خود تهدید می‌شود. ایشان تعبیری دارند که می‌گوید هر  وقت جامعه اسلامی از مسیر خود منحرف شد، اقلیتی منافق، اکثریت مومن را فریب می‌دهد و در سقیفه و صفین و ... این موضوع وجود داشت.

وی بر لزوم حفظ انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود:‌ همه ما برای حفظ انقلاب اسلامی وظایفی را برعهده داریم. شهید مطهری تاکید داشتند نفوذ اندیشه بیگانه و تجدد گرایی افراطی موجب انحراف می‌شود.

مطهری با اشاره به آیات قرآنی اعلام کرد: به طور کلی قرآن کریم ۴ مورد را برای فنای امت‌ها بیان می‌کند که یکی از آنها ظلم است. اگر در جامعه‌ای ظلم بر عدالت غلبه پیدا کند، آن جامعه باقی نخواهد ماند. خداوند جامعه‌ای که مردم آن مصلح و صالح هستند را هلاک نمی‌کند.

نماینده مردم تهران عامل دوم از بین رفتن امت‌ها را فساد اخلاقی افراد مطرح کرد و افزود: اگر تک تک اعضای جامعه فاسد باشند آن جامعه فرو خواهد ریخت. در تاریخ مشاهده کرده‌ایم افرادی که می‌خواهند ملتی را نابود کنند، فساد اخلاق را در آن رواج می‌دادند.

وی از تشتت و تفرقه به عنوان سومین عامل از بین رفتن یک امت یاد کرد و گفت: امام علی (ع) وقتی دید اساس اسلام در خطر است به خلفا تمکین کرد و مشاوره می‌داد زیرا حفظ اسلام را مقدم می‌شمرد. شهید مطهری این رفتار امام علی (ع) را بهترین الگو برای حفظ اسلام می دانست و می‌گفت از دید اسلام، تنازع؛ نیروی متحد شده ملت‌ها را از بین می‌برد.

مطهری عامل چهارم را ترک امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این عامل، برقرار کننده سه عامل دیگر است. امروز از نظر داخلی و جهانی به شدت محتاج وحدت هستیم.

نائب رییس مجلس در بخش پایان سخنان خود گفت: یکی از آفت‌هایی که وجود دارد این است که خلوص نیت ما کم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز