خبرگزاری کار ایران

بیانیه هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۰۲۱

هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در پایان بیست و نهمین همایش خود بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران به این شرح است:

بسمه تعالی

بیست و نهمین همایش هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) روزهای 6 و 7 دی‌ماه 1396 در شهر اهواز با میزبانی کانون محترم خوزستان برگزار شد.

هیات عمومی اسکودا مواضع اتحادیه را درخصوص مسائل آتی اعلام می‌کند:

1- احترام، به حقوق شهروندی و صیانت از اجرای آن از وظایف همه دولت‌ها بوده که مورد تاکید دولت محترم جمهوری اسلامی نیز می‌باشد بنابراین اتحادیه ضمن حمایت قاطع از حقوق شهروندی و اجرای آن خواستار توجه ویژه به موارد زیر است :

نخست: حق بر دادخواهی و برخورداری از دادرسی منصفانه از جمله حقوق شهروندی است. باید وسایل و امکانات بهره مندی از این حقوق در اختیار و برای همگان باشد. افزایش هزینه های دادرسی و تعرفه خدمات تحت عنوان تعرفه خدمات قضایی خود مانع دسترسی شهروندان به این حقوق است.

دوم: حق بر محیط زیست سالم و حفظ آن از دیگر حقوق اساسی شهروندان است. تکلیف دولت به صیانت از محیط زیست سالم و برخورد با نقض کنندگان سلامت محیط زیست و یافتن راه چاره برای ریزگردها را متذکر می شویم و آمادگی خود را برای هر نوع همکاری در این رابطه اعلام می داریم.

سوم: تأمین معیشت، مردم از حقوق اساسی شهروندان هر دولتی است. کانون‌های وکلای دادگستری توجه مسئولین و مدیران کشور را به تامین امنیت شغلی و یاری قشرهای آسیب‌پذیر، ضعیف و کودکان کار، که برای گذران زندگی به مشاغلی چون کولبری و ته لنجی می پردازند، جلب می نمایند.

2- تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری که به لحاظ ایجاد تبعیض بین وکلا و سلب حق انتخاب وکیل از مردم، با اصول 18 و 19 و 35 قانون اساسی تعارض دارد و حق دفاع متهمان را در مرحله تحقیق، مخدوش بلکه زایل می کند، باید نسخ شود.

3- اقدام قوه قضاییه به برگزاری آزمون وجذب مجدد داوطلبان ورود به حرفه مشاوره حقوقی و وکالت، به استناد ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی... و با برداشت نا صواب از بند چ ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه غیر قابل قبول و اقدام مجلس شورای اسلامی در اصلاح ماده اخیر و تصویب فوریت آن مورد تایید و حمایت است

4- دخالت شورای رقابت در امور کانون‌های وکلا، با توجه به طبع و ماهیت وکالت که دارای تفاوت بنیادی با امور در صلاحیت این شورا است، قابل قبول نیست.

5- اتحادیه نگرانی خود را از عدم رعایت قانون در مراعات شأن و جایگاه وکلای دادگستری و رفتار موهن برخی از مأموران دولت با وکلای دادگستری اعلام می‌کند و از مسئولان قوه قضاییه و مجریه می‌خواهد که قوانین مصوب را محترم شمرده و اقدامات مقتضی برای حل این معضل معمول دارند.

6- اتحادیه دیگر بار ضرورت الزامی شدن دخالت وکیل در همه مراحل دعاوی کیفری و مدنی را – به‌عنوان یکی از راهکار های اساسی حل معضلات و مشکلات قوه قضاییه- اعلام می کند.

7- اتحادیه همچون گذشته آمادگی خود و کانون‌های عضو را برای تعاطی فکر و همکاری و همراهی با قوای سه گانه به منظور کمک به آنها در اجرای وظایفشان اعلام می کند.

هیات عمومی ضمن تشکر از مهمان‌نوازی کانون محترم وکلای دادگستری خوزستان و سپاس از همه دستاندرکاران برگزاری همایش اعلام می‌دارد، میزبان اجلاس آتی اسکودا کانون محترم وکلای دادگستری چهار محال و بختیاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز