خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

شان رئیس کانون وکلا مانند دادستان کل کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۴۵۶

استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر فرهنگ وکالت به خوبی بیان شود از تعداد پرونده‌ها کم می‌شود، تاکید کرد: شان رئیس کانون وکلا مانند دادستان کل کشور است. کانون وکلا افتخار دفاع از حقوق شهروندی را دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامرضا شریعتی صبح امروز در بیست و نهمین همایش سراسری کانون‌های وکلا دادگستری ایران اسکودا ضمن عرض خوش‌آمدگویی به حضار گفت: در اسناد حقوق بشری و قوانین داخلی حق داشتن وکیل از شرایط اساسی داشتن عدالت است که در قانون اساسی ما هم به آن اشاره شده و گفته شده است در تمام دادگاه طرفین حق گرفتن وکیل دارند و باید امکان تعیین وکیل فراهم شود.

وی با تشریح اهمیت قانون اساسی اظهار داشت: قانون اساسی برترین قانون است و هیچ قانونی نباید با آن در تضاد باشد. این حق به دلیل اهمیتی که دارد در قانون آزادی‌های مشروع و دیگر قوانین نیز مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر فرهنگ وکالت به خوبی بیان شود از تعداد پرونده‌ها کم می‌شود، تصریح کرد: شان رئیس کانون وکلا مانند دادستان کل کشور است. کانون وکلا افتخار دفاع از حقوق شهروندی را دارد.

شریعتی با بیان اینکه ضرورت استقلال کانون وکلا باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: استقلال کانون وکلا و وکیل را تضمین کنند، حق دفاع است؛ به عبارت دیگر هرچه جامعه پیشرفته‌تر باشد جایگاه وکیل رفیع‌تر است. دولت تدبیر و امید در زمینه حقوق شهروندی به احترام وکلا توجه ویژه دارد و در موقع تدوین منشور حقوق شهروندی از نظرات این قشر استفاده کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز