خبرگزاری کار ایران

سجادی خبر داد:

انجام تغییرات در مرامنامه و اساسنامه/ انتقاد از قوه قضاییه هم لازم است/ شعارهای احمدی‌نژاد در برهه‌ای برای اصولگرایان جاذبه داشت

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۰۵۱

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان از برگزاری کنگره این تشکل سیاسی و انجام تغییراتی در مرامنامه و اساسنامه آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدکمال سجادی صبح امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه، ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله حائری شیرازی گفت: از این تریبون درگذشت آیت الله حائری شیرازی را به خانواده ایشان و مردم تسلیت می‌گویم. همچنین اقدامات سپاه و ارتش در تسریع خدمات رسانی در زلزله کرمانشاه قابل تقدیر است که هماهنگ عمل کردند. 

طی هفته‌های اخیر مجمع عمومی جامعه اسلامی کارمندان برگزار شد

وی سال نو مسیحی را به اقلیت‌های مسیحی کشور تبریک گفت و اظهار داشت: در آستانه ۹ دی هستیم که روز حماسه و بصیرت است و مردم به صورت خودجوش در این روز حاضر شدند و از کیان نظام دفاع کردند و جا دارد همه مسئولان به این موضوع بپردازند لذا همه اقشار و جناح‌ها در آن روز حضور داشتند و حتی بسیاری از اصلاح طلبان هم آمدند و بساط فتنه‌گری چیده شد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به برگزاری مجمع عمومی جامعه اسلامی کارمندان تصریح کرد: طبق قانون جدید باید احزاب سراسری و استانی برای تمدید مجوز مجمع عمومی برگزار کنند که طی هفته‌های اخیر این مجمع برگزار شد.

ایجاد تغییرات اساسنامه و مرامنامه جامعه اسلامی کارمندان

سجادی ادامه داد: جامعه اسلامی کارمندان در ۲۰ استان دارای دبیر و اعضا است که مجمع عمومی با تعداد بالای ۳۰۰ نفر برگزار شد. در این جلسه سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد سابق سخنرانی و پیام علی اکبر ولایتی در آن قرائت شد.

وی با اشاره به تغییرات اساسنامه و مرامنامه خاطرنشان کرد: در مرامنامه التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه ذکر شده که به ولایت مطلقه فقیه تغییر کرد. 

۱۵ عضو شورای مرکزی به ۱۱ نفر تقلیل یافت

این عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به دیگر تغییرات اساسنامه جامعه اسلامی کارمندان ابراز داشت: با توجه به اینکه در اساسنامه قید شده بود که اعضای جامعه اسلامی باید کارمند رسمی وزارتخانه باشند و ایجاد محدودیت می‌کرد، عضویت اعضا به کارمندان دولت و غیردولتی، کارمندان بخش خصوصی و بازنشستگان تغییر یافت. 

سجادی با بیان اینکه ۱۵ عضو شورای مرکزی به ۱۱ نفر تقلیل یافت که دو عضو علی البدل به آن اضافه شد، عنوان کرد: همچنین برای اولین بار هیات بازرسی تشکیل شد و دو عضو بازرس انتخاب شدند و هفت نیروی جوان وارد شورای مرکزی و هیات بازرسی شدند. در بخش بانوان هم برای اولین بار کاندیدا داشتیم که یک خانم وارد شورای مرکزی شد.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان شدم

وی افزود: با اکثریت مطلق آرا بنده به عنوان دبیرکل به مدت سه سال انتخاب شدم و برخی از اعضای هیات موسس هم در شورای مرکزی حضور دارند. 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بعد از برگزاری مجمع عمومی فصل جدیدی در جامعه اسلامی کارمندان آغاز می‌کنیم، یادآور شد: در مرامنامه تاکید شده است که آرمان‌های والای حضرت امام و اجرای اوامر رهبر انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه در کلیه فعالیت‌ها اعم از آموزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی لحاظ شود.

ارائه پیشنهادات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به دولت‌ها از جمله اقداماتمان است

سجادی با یادآوری اینکه در ۲۰ استان دبیر داریم و اعضایشان فعال هستند، عنوان کرد: در برخی از شهرها دارای اکثریت هستیم که هدف‌مان تسری بخشیدن در دیگر استان‌ها است. 

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات‌مان ارائه پیشنهادات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به دولت‌ها است. به طور مثال در سال ۸۹ و ۸۴ پیشنهاد ارائه سهام به کارمندان را داشتیم که در دولت وقت سهام عدالت را راه‌اندازی کردند که این مقصود ما نبود. 

بودجه احزاب تخصیص یابد

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به بودجه احزاب گفت: در قانون اساسی احزاب به رسمیت شناخته شده‌اند و یکی از ارکان مهم دولت‌ها احزاب هستند که امیدواریم این بودجه تعیین شده تخصیص یابد.

سجادی با با اشاره به وضعیت کارمندان، خطاب به دولت اظهار داشت: کارمندان قشر ایثارگر جامعه هستند و چرا باید در وضعیتی قرار گیرد که حقوق‌شان نیازهای ماهانه را برآورده نکند بنابراین باید دولت توجه بیشتری به کارمندان و بازنشستگان داشته باشد. 

همه جناح‌ها به دولت برای موفقیت در عرصه اقتصادی کمک کنند

وی در رابطه با موضع جامعه اسلامی کارمندان در زمینه اقتصاد تصریح کرد: ساماندهی اقتصاد و اشتغال پایدار با اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل که مورد تایید رهبری است می‌تواند ضامن بهبود اقتصاد باشد و همه باید به دولت کمک کنند تا بتواند در کار خود موفق شود و همه جناح‌ها باید در این راستا همکاری داشته باشند. 

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با اشاره به شکست داعش خاطرنشان کرد: در کتاب کلینتون و سخنرانی ترامپ و مواضع آمریکا مشخص است که آنها این پدیده را به وجود آوردند تا زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را مورد هدف قرار دهند اما با همت سپاه پاسداران و سرداران نظام جمهوری اسلامی به ویژه حاج قاسم سلیمانی و نیروهای مردمی در سوریه و عراق ریشه داعش کنده شد.

توهم سیاستمداران آمریکا درباره نفوذ جهانی با شکست مواجه شده است

سجادی ادامه داد: به لحاظ تئوری و نظری، داعش به کشورهای دیگر کوچ کرد که حتی به جنوب شرقی آسیا رفتند و سعی کردند از لحاظ نظری با دانشگاه‌ها برای القای تفکراتشان ارتباط داشته باشند که شکست خوردند. 

وی با اشاره به عملکرد ترامپ درباره تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی ابراز داشت: خوشبختانه واکنش جهانی نسبت به موضع غیرمنطقی و ابلهانه ترامپ صورت گرفت که سبب اتحاد اسلامی شد و دنیا در این زمینه به پا خواست که نمونه عمومی آن، این است که با رای بالا در سازمان ملل رد شد و نشان می‌دهد توهم سیاستمداران آمریکا در این باره که نفوذ جهانی دارند با شکست مواجه شده است.

بخش روشنفکری در ایران درباره تصمیم ترامپ درخصوص قدس واکنش نشان نداد

این عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتقاد به جامعه روشنفکری در ایران بیان کرد: بخش روشنفکری در ایران خیلی کرخت و سست بود و واکنشی از خود نشان نداد و این موضوع به منافع ملی ما بر می‌گردد و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

سجادی در پاسخ به اینکه آیا رویکردی برای نقد شورای نگهبان و قوه قضائیه در کنار نقد دیگر قوا وجود دارد، یادآور شد: یکی از کارهای مهم احزاب تولید اندیشه سیاسی و برنامه داشتن برای همه زمینه‌ها است و طبیعی است که احزاب باید نظرشان را بدهند و نقد و پیشنهاد داشته باشند. البته نقدها باید منصفانه بوده و موجب تخریب نشود. 

انتقاد از قوه قضاییه هم لازم است

وی ادامه داد: تاکنون بیشترین نقد متوجه قوه مجریه و مجلس بوده است اما قوه قضائیه نه اینکه نقد نشده بلکه در سطح رسانه‌ها انتقادهایی را شاهد بودیم و احزاب قوه قضائیه را نقد نکردند در صورتی که این هم لازم است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه برخی نهادها شرح وظایفشان به گونه ای است که در مقاطعی مورد نقد قرار می‌گیرند، عنوان کرد: به طور مثال شورای نگهبان بیشتر در موسم انتخابات نقد می‌شود. البته همواره روسای جمهور، روسای قوا و همچنین رهبری از نقد استقبال کردند و احزاب باید توجه کنند که همه قوا قابل نقد هستند لذا اگر نقد نباشد اصلاح صورت نمی‌گیرد. 

سجادی افزود: لازمه پیشرفت در جامعه نقد است که شاید یکی از زمینه‌های پیشرفت کشورهای دیگر این است که فضای باز برای نقد وجود دارد.

گفت‌وگو به امنیت ملی کمک می‌کند 

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه در بحث گفت‌وگوی بین جریان‌های سیاسی، اصولگرایان قائل به این هستند که اصلاح طلبان باید گذشته خود را جبران کنند. آیا اصولگرایان هم حاضر هستند در برابر حمایت تمام قد خود از احمدی‌نژاد پاسخگو بوده و به اشتباه خود اقرار کنند؟ گفت: هنر سیاستمداران گفت‌وگو است و گفت‌وگو بر روی برخی مباحث شاید عملی نباشد که به طور مثال بر روی مرزبندی‌ها شاید نتوانند گفت‌وگو کنند اما در کل گفت‌وگو به امنیت ملی کمک می‌کند و می‌تواند از صداوسیما و رسانه‌ها شروع شود.

امکان گفت‌وگو بین اصولگریان و اصلاح طلبان وجود دارد

عضو شورای مرکزی جبهه نیروهای خط امام و رهبری با بیان اینکه گفت‌وگو می تواند درباره شیوه حکومت، آزادی و ارتباط با مردم که به احزاب مربوط می‌شود، به صورت نازل انجام گیرد، اظهار داشت: همچنین گفت‌وگو در مسائل داخلی و اجتماعی در بین دانشگاهیان اما به صورت محدود وجود دارد. 

سجادی اضافه کرد: درست است که اصولگرایی و اصلاح طلبی دقیق تعریف نشده است اما امکان گفت‌وگو بین این جریان‌ها با مرزبندی وجود دارد.

شعارهای احمدی‌نژاد در برهه‌ای برای اصولگرایان جاذبه داشت

وی با تاکید بر اینکه آقای احمدی نژاد هیچگاه از کلمه اصولگرایی استفاده نکرد، تصریح کرد: احمدی نژاد اصول و مبنایی دارد که بر اساس آن عمل می‌کند. اینکه اصولگرایان از احمدی نژاد دفاع کردند به این دلیل است که در برهه‌ای بر اساس شعارهایی که داد برای اصولگرایان جاذبه داشت اما بعد از تاسیس گروه انحرافی بسیاری از احزاب اصولگرا منتقد احمدی نژاد شدند. 

این فعال سیاسی اصولگرا به جلسه‌ای که با احمدی‌نژاد برگزار کرده است، اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در آن جلسه نشسته و ما انتقادات خود را مطرح می‌کردیم و به منحل شدن سازمان برنامه و بودجه اشاره کردیم که با تعطیلی آن، چه جایگزینی برای آن در نظر گرفته است که وی سوال ها را یادداشت می‌کرد و بعدا پاسخ داد که می‌خواهیم آن را کوچک تر کنیم اما این اتفاق نیفتاد. 

به گفتمان احمدی نژاد رای دادیم نه شخص او

سجادی با بیان اینکه ما به گفتمان احمدی نژاد رای دادیم نه شخص او، خاطرنشان کرد: بعدا آن مواضع و شعارها تغییر کرد که حتی اولین بار نمایندگان اصولگرا وی را در مجلس به مرز سوال بردند. بنابراین هر چیزی در ظرف آن زمان باید بررسی شود که چرا فردی مورد حمایت و عدم حمایت قرار گرفته است و بعد از آن خانه‌نشینی ۱۱ روزه مواضع و انتقادهای جدی به احمدی‌نژاد از ناحیه اصولگرایان وارد شد.

 

اصولگرایان به تغییر ساختار نیاز دارند

وی درباره برنامه اصولگرایان برای انتخابات پیشرو ابراز داشت: هنوز وارد مقوله انتخابات نشده‌ایم اما مساله‌ای که اصولگرایان به آن نیاز دارند، تغییر ساختار اصولگرایی است و اگر می‌خواهد اسمی باقی بماند باید به افکار عمومی نیازهای اساسی کشور و ایجاد گفتمانی که جاذبه داشته باشد و نیازها را دربرگیرد، توجه کند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان افزود: جمنا حرکت خوبی بود اما باید برای آینده به گونه‌ای باشد که همه اصولگرایان زیر چتر آن قرار گیرد و یک بازمهندسی صورت گیرد تا بتوانیم با انسجام بیشتر در انتخابات بعدی گام برداریم.

سجادی درباره جلسه آخر جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود تا احزابی که خود را با قانون جدید منطبق نکرده‌اند کارشناسی شده تا آنها هم بتوانند این پروسه را طی کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز