خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری مطرح کرد؛

افزایش مشوق‌های صادرات در بودجه ۹۷ / توجه بیشتر به صادرات غیرنفتی

کد خبر : ۵۷۴۶۴۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از اتمام جلسه مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس از افزایش مشوق‌های صادراتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری در پایان نشست مشترک وزارت صنایع و کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید بر دستاوردهای خوب این جلسه اعلام کرد: اکنون تا حدودی معلوم شده که برخی مشوق‌ها و امتیازاتی که ما در صادرات داشتیم، امروز رنگ باخته و با محدودیت‌هایی روبرو است.

وی افزود: پیشنهادات سازنده روسای اتاق‌ها و تایید کمیسیون اقتصادی مجلس خصوصاً در بخش‌هایی که نیازمند برخی احکام است، می‌تواند در بهبود اوضاع راهگشا باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: همچنین ما در ساختار صادرات نیازمند تحول هستیم. در گذر زمان و روزگار تغییراتی باعث شد که ساختار به ساختاری صد در صد دولتی تبدیل شده و امروز دوستان به این جمع‌بندی رسیدند که به‌سمت واگذاری بیشتر به بخش خصوصی برویم و مشوق‌های صادراتی درنظر بگیریم.

شریعتمداری افزود: ایجاد شرکت‌های بزرگ هم در سطح موضوعی، هم منطقه‌ای و جغرلافیایی برای جلوگیری از رقابت در بازار هدف و از نکات مهمی بود که کمیسیون اقتصادی به آن پرداختند.

او با اشاره به عدم عضویت ایران در WTO گفت: قرار شد در ۲ هفته آینده جلسه مشترکی داشته باشیم و در مواردی که در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت، بیشتر صحبت کنیم و اگر نیاز به همکاری بیشتر مجلس بود، از این همکاری‌ها برخوردار شویم.

عضو دولت دوازدهم در پاسخ به سوالی درمورد سهم صادرات غیرنفتی در بودجه سال ۹۷ گفت: اعتبارات ما در استفاده از بودجه سال ۹۷ بیشتر از آن است که در بودجه می‌بینیم. اینکه بگوییم از همه آن‌چه اتفاق می‌افتد، راضی هستیم، درست نیست اما ایجاد استفاده از منابع برای رونق تولید و استفاده از صندوق توسعه برای فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان نکات خوبی در بودجه سال ۹۷ تقدیم مجلس شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز