خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام ابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا دلسوز اصل نظام هستند / پر و بال احمدی‌نژاد قیچی شده است

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۶۱۸

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه گفت‌وگوی بین جریان‌های سیاسی در چارچوب نظام مفید است اگر این امر اتفاق نیافتد به جامعه ظلم می‌شود، گفت: اعتقاد نداریم که کسی مخالف نظام است. ما معتقدیم که هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا دلسوز اصل نظام هستند اما برای رسیدن به مقصد هر کدام یک روشی دارند.

حجت ‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباه اینکه گفت‌وگوی بین جریان‌های سیاسی را تا چه حد ضروری می‌دانید و چه تاثیری در جامعه خواهد داشت، گفت: به هر حال گفت‌وگو در هر شرایطی مطلوب است و با جریان‌هایی که اصول انقلاب را قبول دارند. طبیعی است که مذاکرات نافع است اما از آن طرف هم نباید نکات حساس را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه بعضی از جریانات باید گذشته خود را جبران کنند،‌ افزود: یعنی اگر جریانی در فتنه ۸۸ که خط قرمز نظام و انقلاب است حضور داشت، باید آن لکه ننگ را به نحوی جبران کند و کارهای خوب کارهای بد  گذشته را جبران می‌کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: باید همیشه دعوت به همفکری و هم افزایی داشته باشیم؛ نمی‌توانیم در جامعه اختلافات را به حدی بکشانیم که به اصل نظام ضربه بخورد، رقابتمان درست و پسندیده است اما اینکه یکدیگر را ضایع کنیم، چنین چیزی مطلوب نیست.

وی تاکید کرد: گفت‌وگوی بین جریان‌های سیاسی در چارچوب نظام مفید است اگر این امر اتفاق نیافتد به جامعه ظلم می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه اگر جریان‌های سیاسی حاضر باشند در چارچوب نظام و انقلاب حرکت کنند، هیچ اصولگرایی مخالفت نمی‌کند، اظهار داشت: ما اگر در چارچوب قانون اساسی و میثاق ملی و تحت رهنمودهای امام و رهبری حرکت کنیم، مشکلی نخواهیم داشت و حتما باید این کار انجام شود و اگر نشود خلاف است.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه چرا زمانی که اصلاح‌طلبان  چنین بحثی را  با  عنوان گفت‌وگوی ملی و وحدت ملی  مطرح کردند اصولگرایان با آن به مخالفت برخاستند، گفت: آنها مطرح کردند که ما وحدت ملی داریم و این مسئله‌ای نیست که  روی آن بحث کنیم آنچه اکنون بحث داریم اختلاف در سلایق است .

وی با بیان اینکه واقعیت امر این است که مسائل سال ۸۸ چیزی نیست که به آسانی از کنار آن بگذریم،‌ بیان‌کرد: مصیبتی برای ملت ایجاد شد و تعبیر رهبری این بود که تا لب پرتگاه انقلاب را بردند،‌ خب باید این را جبران کنند و بگویند ما اشتباه کردیم.

هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا دلسوز اصل نظام هستند 

ابراهیمی درباه اینکه گفت‌وگوی بین جریان‌ها یا گفت‌وگوی ملی بازی با واژه ‌ها است و در نهایت یک هدف را دنبال می‌کند، اما چرا چنین مواضعی  گرفته می‌شود، گفت: معتقدیم وحدت ملی وجود دارد و مثال آن هم این است که درباره مواضعی که درباره رژیم صهیونیستی گرفته شده هیچ اصولگرا و اصلاح‌طلبی در کشور ما موافق با امریکا نیست یا در جریان زلزله همه مردم متاثر شدند و هرکس به هر طریقی توانست کمک کرد. پس در وحدت ملی مشکلی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه در سیاست جامعه اختلاف‌نظر داریم، بیان کرد: جریانی نظرش این است که با عدالت‌گستری جامعه را اداره کنیم و جریان مقابل نظر دیگری ارائه می‌دهد، هر دو دلسوز هستند و اعتقاد نداریم که کسی مخالف نظام است. ما معتقدیم که هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا دلسوز اصل نظام هستند اما برای رسیدن به مقصد هر کدام یک روشی دارند که باید روی این بحث کنند که چگونه می‌توانیم مشکل کشور را حل کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز، افزود: اکنون وضع معیشت و گرانی‌هایی که وجود دارد، برای هیچ کسی قابل تحمل نیست باید در این موارد جریان‌ها بنشینند و بحث کنند و خیلی علاقه‌مندیم که این بحث‌ها ادامه پیدا کند و مشکلات کشور حل شود .

ابراهیمی با بیان اینکه دولت و مجلس در راس نظام هستند و خوشبختانه سران سه قوه باهم ارتباط خوبی دارند، اظهار داشت: معتقدم که باید این ارتباط و وحدت به پیکره جامعه هم منتقل شود. یعنی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و متفکرین جامعه بحث شود و از بین این مباحث روشی انتخاب شود که مشکلات جامعه را حل کند و بیشترین نقش را در این زمینه دولت می‌تواند ایفا کند که جلسات و همایش‌ها و مذاکرات را سامان دهند و زاییده تفکر جریان‌های اصلاح طلب و اصولگرا را مورد عمل قرار دهد.

احمدی‌نژاد امکاناتی ندارد که بخواهد در جامعه دو قطبی ایجاد کند 

وی درباره اینکه دلیل دو قطبی‌سازی‌های احمدی‌نژاد که از سال ۸۸ شروع و اکنون ادامه یافته چیست، گفت: آقای احمدی‌نژاد دیگر نقشی در کشور ندارد که بتواند کاری کند دوره‌اش تمام شده است و چیزی در دست ندارد و تنها حرف است و مشکلاتی دارد که قابل بحث است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دوقطبی وجود ندارد که احمدی‌نژاد بخواهد دوقطبی ایجاد کند، بیان‌ کرد: این اقداماتی‌ که انجام می‌دهند به مرور زمان از بین می‌رود، لذا اکنون می‌بینیم که آقای بقایی به ۱۵ سال حبس محکوم شده و به نوعی پر و بال احمدی‌نژاد قیچی شده است و اکنون تنهاست و امکاناتی ندارد که بخواهد در جامعه دو قطبی ایجاد کند .

ابراهیمی تاکید کرد: اگر بگوییم بین لاریجانی و روحانی می‌خواهد دوقطبی ایجاد کند که آنها ارتباط خوبی با هم دارند و مسئله‌ای که در جامعه اکنون موجب دوقطبی شود، وجود ندارد و نباید هم گذاشت دوقطبی ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز