خبرگزاری کار ایران

میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

حمایت مجدد مجلس از حضور نمایندگان اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر/ احتمال ارسال موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۲۹۴

اعضای کمیسیون شورای مجلس به اتفاق آرا طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را که پیش از این با مخالفت شورای نگهبان رو‌به‌رو شده بود، بار دیگر تصویب کردند.

قاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، گفت: اعضای کمیسیون شورای مجلس به اتفاق آرا طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را که پیش از این با مخالفت شورای نگهبان روبه‌رو شده بود را بار دیگر تصویب کردند.

وی تاکید کرد: در این جلسه نماینده شورای نگهبان نیز حضور داشت و توضیحاتی درباره مخالفت شورای نگهبان با این طرح ارائه داد. با این حال استدلال حامیان این طرح به قدری قوی بود که بار دیگر به اتفاق آرا تصویب شد و با توجه به قید فوریت آن احتمالا خیلی زود در صحن علنی مجلس تصویب شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند تاکید کرد: احتمالا با تصویب مجدد این طرح در مجلس، در نهایت این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

به گزارش ایلنا طبق تبصره ۲ ماده یک این طرح اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی می‌تواند نامزد انتخابات شوراها شوند. همچنین در ماده چهار این طرح پیش بینی شده این قانون از زمان برگزاری انتخابات دوره پنجم شوراها لازم الاجرا است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز