خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رییس‌جمهور:

کانون وکلا تضمینی برای دفاع از حقوق عمومی مردم است

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۹۴۱

معاون حقوقی رییس جمهور، وکلای دادگستری را از سرمایه‌های کشور خواند و تاکید کرد: نهادهایی مثل کانون‌های وکلا که با استقلال نسبی معقول شکل بگیرند، بهترین نهادهای مدنی هستند که می‌توانند پیگیر ارتقاء مدنیت و حقوق عمومی جامعه باشند.

به گزارش ایلنا، لعیا جنیدی عصر چهارشنبه در نشستی با جمعی از وکلای دادگستری اظهارداشت: از آنجا که شما وکلا آشنایی کافی با مسایل حقوقی دارید و در این زمینه تجارب مفیدی نیز کسب کرده‌اید و از آن مهم‌تر با عامه مردم و عموماً در زمان‌هایی که آنها با مشکلی مواجه شده‌اند سر و کار داشته و دارید، قطعاً می‌توانید به دولت در مسیر حل مشکلات کمک‌های مؤثری کنید و نظرات مهم و مفیدی ارایه دهید.

وی با اشاره به اینکه هر کشوری برای دوام و بقای خود ساختارهایی خلق می‌کند، گفت: کشور و مردم ما که با اسلامیت و ایرانیت عجین شده است برای اداره نظام سیاسی خود را مشروط به شرط جمهوریت کرده و بر همین اساس ساختارهایی برای تداوم بقای خودخلق کرده است.

معاون حقوقی رییس جمهور ادامه داد: معتقدم یکی از اولین و اساسی‌ترین شروط تضمین حفظ جمهوری اسلامی ایران نهادهایی مثل کانون وکلا هستند که پایبندی خود را به قانون نشان داده‌اند.

جنیدی همچنین کانون وکلا را تضمینی برای دفاع از حقوق عمومی مردم برشمرد و تصریح کرد: حضور جمع قابل توجهی از حقوق‌دانان در دولت از جایگاه رییس جمهور تا برخی وزرا و معاونین ایشان، بهترین فرصت را ایجاد کرده تا با کمک شما اهالی حقوق، گفتمان و زیرساخت‌هایی برای تأمین حقوق اساسی مردم ایجاد و مستقر شود که نتوان به راحتی آن را برچید.

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: باید تلاش کنیم تا همه آحاد مردم به دنبال استیفای حقوق خود باشند و آن را در عمل دنبال کنند.

وی همچنین با اشاره به اظهارات سخنرانان در این نشست ، تصریح کرد:  همه موارد مطروحه تا جایی که در حوزه اختیارات معاونت حقوقی و دولت باشد ، پیگیری خواهد شد.

در این جلسه وکلای حاضر نیز به بیان نظرات و مشکلات صنفی و عمومی حقوقی در کشور پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز