خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

جمع آوری شخصی کمک‌های مالی در حوادث طبیعی ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۹۰۷

رییس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه روسای سازمان های هلال احمر و امداد و نجات گزارشی از عملکرد خود در جریان زلزله کرمانشاه را به دادستان کل کشور ارائه دادند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام منتظری با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی عملیات امداد و نجات و کمک رسانی به حادثه دیدگان در شرایط بحران و بررسی موانع عدم خدمات دهی مناسب در برخی موارد گفت: وجود بی نظمی در مرحله امداد رسانی در بحران هایی مانند زلزله قابل قبول نیست و البته در مرحله اولیه و حساس نجات جان افراد در حوادثی مانند زلزله هم نهایت تلاش و دقت باید انجام شود.

دادستان کل کشور همگرایی عمومی در کمک رسانی به زلزله زدگان را بسیار مناسب توصیف کرد و بر تقویت نقش دستگاه های مختلف در امداد رسانی تاکید کرد.

دادستان کل کشور با تقدیر از کمک های مردمی در حوادثی مانند زلزله و به میدان آمدن قشرهای مختلف مردمی در جمع آوری کمک به نفع آسیب دیدگان گفت:جمع آوری پول و کمک های مالی در حوادثی مانند زلزله باید با برنامه ریزی مناسب تر و سازمان یافته تری در مسیر قانونی صورت گیرد و کمک های جمع آوری شده نیز در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گیرد تا از آن طریق بهتر و سریع تر توزیع شود.

دادستان کل کشور افزود: جمع آوری شخصی پول و سایر کمک ها در حوادث طبیعی و توزیع آن بدون حضور و نظارت مراجع قانونی گرچه برخاسته از احساسات انسان دوستانه و قابل تقدیر است اما ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و به این جهت باید نحوه خدمت رسانی و جمع آوری کمک‌های مالی از طریق افراد مشهور و معروف در جامعه، با نظارت و هدایت سازمان های متولی صورت گیرد.

در این دیدار که رییس سازمان مدیریت بحران کشور، رییس سازمان هلال احمر و رییس سازمان امداد و نجات حضور داشتند؛ گزارشی از روند امداد رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه به دادستان کل کشور ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز