خبرگزاری کار ایران

پارسایی به ایلنا خبر داد؛

پیگیری وضعیت دانشجویان ستاره‌دار در فراکسیون حقوق شهروندی/ بررسی موضوع باج‌گیری از ورزشکاران ازطریق دسترسی به اطلاعات شخصی

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۹۰۱

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی از بررسی وضعیت دانشجویان ستاره‌دار و تجسس در حریم خصوصی افراد در یکی از فدراسیون‌های ورزشی در نخسین جلسه این فراکسیون خبر داد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه فراکسیون حقوق شهروندی اعلام کرد: فراگسیون حقوق شهروندی براساس اصل حقوق شهروندی و حقوق ملت و قوانین متعدد مثل فصل ۳ قانون اساسی تاسیس شد و امروز اولین جلسه رسیدگی به موضوعات حقوق شهروندی تشکیل شد.

وی با بیان این‌که همه اعضای هیات رییسه فراکسیون حقوق شهروندی از اعضای فراکسیون امید هستند، تاکید کرد: در این جلسه ۲ موضوع مورد بررسی قرار گرفت که یکی بحث دانشجویان ستاره‌دار بود و دیگری بحث سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس با اشاره به بررسی موضوع دانشجویان ستاره‌دار یادآور شد: بنابر قانون اساسی، منویات امام و رهبری نمی‌توانیم کسی را از تحصیل منع کنیم. بر این اساس، نمایندگان دانشجویان ستاره‌دار در جلسه امروز فراکسیون حقوق شهروندی حضور یافته و توضیحاتی ارائه کردند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس قرار شد در راستای تحقق حق و حقوق این گروه از دانشجویان اقدامات لازم را انجام داده و موضوع را پیگیری کنیم. قرار شد همزمان با رسیدگی به پرونده، دانشجویان هم دست از تحصن بردارند. بنابر این بنا داریم با بررسی دقیق موضوع، مواردی که صراحتاً حقوق دانشجویان تضییع شده را پیگیری و ان‌شاءالله در اسرع وقت به نتیجه برسانیم.

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس در تشریح روند بررسی پرونده دانشجویان ستاره‌دار در این فراکسیون گفت: طبیعتاً ابتدا تعداد دقیق دانشجویان ستاره‌دار را مشخص می‌کنیم و در ادامه برای حل مشکل با مسئولان وزارتخانه‌های ذی‌ربط صحبت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز فراکسیون یکی از افرادی که حقوقش در یکی از فدارسیون‌های ورزشی تضییع شده بود و او را تهدید به انتشار عکس‌های خانوادگی‌اش کرده بودند، حضور یافت. طبیعتاً ورود به حریم خصوصی مردم ممنوع و مصداق تضییع حقوق شهروندی است.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس همچنین گفت: متاسفانه در وزارت ورزش روسای برخی فدارسیون‌ها مسائل این چنینی داشتند و افراد را با تهدید به انتشار عکس خصوصی‌شان برکنار کردند که بسیار مذموم است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است هفته آینده جلسه‌ای با وزیر ورزش داشته باشیم و این موضوع را پیگیری کنیم تا جلوی تجسس در زندگی خصوصی افراد گرفته شود.

پارسایی در پایان با بیان اینکه فراکسیون حقوق شهروندی در ۲ هفته آینده این موضوعات را به نتیجه خواهد رساند، گفت:‌ هدف ما صرف برگزاری جلسات نیست و بنا داریم عملا وارد موضوعات شویم و از حقوق مردم دفاع  کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز