خبرگزاری کار ایران

رییس دادگستری استان تهران:

فعالیت‌های فرهنگی دستگاه قضایی در سال‌های اخیر افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۷۹۵

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در دستگاه قضایی کم و بیش با برخی از ناهنجاری‌های اخلاقی مواجه هستیم که قرآن کریم به عنوان نسخه‌ای شفابخش برای برون رفت از این امر، می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در پانزدهمین نشست شورای برنامه ریزی دادگستری کل استان تهران در سال جاری با بیان روایتی از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با این مضمون که «از قرائت و تلاوت قرآن غافل نشوید که قرآن موجب احیا و زنده شدن قلب انسان و بازداشتن او از بدی‌ها و اعمال زشت و نیز ظلم و ستم می‌گردد» طی سخنانی اظهار کرد: امروز در جهان بشریت، جوامع اسلامی و کشورمان من جمله در دستگاه قضایی کم و بیش با برخی از ناهنجاری‌های اخلاقی مواجه هستیم و برای برون رفت از این امر، قرآن کریم به عنوان نسخه‌ای شفابخش می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد؛ چرا که کلام الهی ضمن بازداشتن انسان از آلوده شدن به رذائل اخلاقی، سعادت دنیوی و اخروی او را تضمین می‌نماید.

وی افزود: بحمدالله در سال‌های اخیر در دستگاه قضایی شاهد افزایش فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در عرصه قرآنی هستیم و در همین راستا حسب تصمیمات متخذه در حوزه معاونت فرهنگی قوه قضائیه قرار است پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش‌های مختلف پس از طی رقابت‌های استانی و منطقه‌ای به میزبانی دادگستری کل استان تهران برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: لازم است با بکارگیری کلیه امکانات برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مسابقات، برنامه ریزی‌های مناسب صورت گیرد به نحوی که شأن و منزلت کلام وحی رعایت شود. به طور قطع در راستای اتخاذ تمهیدات لازم برای تحقق این امر مقدس، آثار و برکات ارزشمند قرآنی بر ما نازل خواهد شد.

در ادامه این نشست، شرح وظایف مربوط به این دوره از مسابقات به دقت بررسی و مسئولین ستاد و نیز کمیته‌ها تعیین شدند و مقرر شد بدواً در خصوص زمان و مکان برگزاری این رویداد عظیم قرآنی، کارشناسی‌های لازم معمول و نتیجه به سرعت به دبیرخانه ستاد منعکس شود و در پایان پیرامون نحوه تشکیل جلسات ستاد و زمان آن تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز