خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن؛

بیگدلی: چرا به‌جای ۲۲ ابرچالش کشور به سراغ اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس رفتیم؟! / لاریجانی: آیین‌نامه، قانون دائمی و ویژه‌ای است که باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۵۴۹

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقاد یک نماینده اصلاح‌طلب مبنی بر این‌که چرا مجلس به‌جای رسیدگی به ۲۲ برچالش کشور، به اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس مشغول است، گفت: آیین‌نامه داخلی مجلس، یک قانون دائمی و ویژه است که باید اصلاح شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، احمد بیگدلی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس اختصاص داشت، در تذکری درباره عدم توجه به اولویت‌های کشور اعلام کرد: باید براساس اولویت‌ها مسائل در مجلس مورد رسیدگی قرار بگیرد؛ بنابراین سوال بنده این است که آیا بررسی برنامه اولویت مجلس است؟!

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رییس مجلس که در انتقاد از پرداختن محمود صادقی و برخی رسانه‌ها به موضوع عدم شفافیت بودجه مجلس و همچنین احتمال افزایش نامتعارف حقوق نمایندگان گفته بود مجلس باید به‌جای پرداختن به این حواشی به‌دنبال پیدا کردن راه‌حل برای ۲۲ ابرچالش کشور باشد، گفت: خود رییس مجلس حدود ۲۲ چالش اصلی کشور را بیان کرده است؛ بنابراین باید این موضوعات در اولویت اصلی نمایندگان قرار بگیرد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید از صحن علنی رای گرفته شود تا بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس واگذار شود.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین یادآور شد: بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس اولویت کار کشور نیست؛ چرا که در برخی از روستاها مردم با مشکل تامین آب شرب روبه‌رو هستند.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی را نمی‌توان به کمیسیون واگذار کرد؛ چرا که به دو سوم رای نمایندگان نیاز دارد و قانون دائمی و ویژه‌ای است که باید اصلاح شود اما باید توجه داشت بررسی این موضوع براساس رای نمایندگان بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رسیدگی به اولویت‌های کشور نیز در دستورکار مجلس است؛ ضمن اینکه هیات رییسه مجلس باید مطابق آیین‌نامه مجلس، دستورکار صحن علنی را تعیین کند.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: بنابراین رسیدگی به بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی می‌تواند کار مجلس را سرعت دهد البته رسیدگی به موضوعاتی مانند مسائل تامین اجتماعی و امور بانکی نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز