خبرگزاری کار ایران

سجادی در گفت‌وگو با ایلنا:

فضای گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی مساعد است/ گفت‌وگوها باید به دور از تهمت و برچسب زدن باشد

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۳۴۲

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان گفت: گفت‌وگوی بین جریان‌ سیاسی باید با نظر شورای مرکزی احزاب و تشکل‌ها صورت گیرد و اگر به دور از فضای تنش و حول محور منافع ملی و توطئه‌هایی که ما را تهدید می‌کند انجام شود، بسیار موثر است.

سید کمال سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به پیشنهاد گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی کشور گفت: هنر سیاست‌مداران و گرو‌ه‌ها گفت‌وگو است که می‌توانندم واضع خود را روشن ‌کنند. در برخی مواقع این گفت‌وگوها دورادور است مبنی بر اینکه واکنشی نسبت به مواضع دیگر جناح‌ها دارند و در مواقعی هم با یکدیگر می‌نشینند و مناظره صورت می‌گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با بیان اینکه فی‌النفسه موضوع گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی مطلوب است، گفت: این گفت‌وگوها باید به گونه‌ای باشد که از تهمت، برچسب و انگ زدن به دور باشد و از انصاف دور نشویم و از جمله موضوعاتی که گروه‌های سیاسی می‌توانند نسبت آن به بحث بنشینند در جهت تقویت انسجام ملی، امنیت ملی و مسائل کلان کشور است.

وی ادامه داد: به طور مثال همه جناح‌ها در رابطه با مساله فلسطین، رژیم صهیونیستی و همچنین اقدام اخیر ترامپ در مورد بیت‌المقدس اتفاق نظر دارند که می‌تواند از مشترکات گروه‌های سیاسی قرار گیرد. اگر محور گفت‌وگوی جریان‌ها براساس اشتراکات باشد، ثمربخش خواهد بود.

 سجادی اظهار داشت: گفت‌وگوی بین جریان‌‌های سیاسی باید با نظر شورای مرکزی احزاب و تشکل‌ها صورت گیرد و اگر به دور از فضای تنش و حول محور منافع ملی و توطئه‌هایی که ما را تهدید می‌کند انجام شود، بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه باید تریبون‌هایی در نظر گرفته شود تا جریان‌های سیاسی به بحث و نظر با یکدیگر بنشینند، گفت: تعریف دیگری که از کارکرد احزاب داریم این است که باید تولیدکننده اندیشه سیاسی باشند تا مردم با تحزب بیگانه نباشند و این گروه‌ها بتوانند خود را به مردم بشناسانند و اداره کنندگان مناظره‌ها باید بی‌طرف  خود را حفظ و به شکل‌ دادن گفت‌وگو کمک کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا  با بیان اینکه احزاب می‌توانند در مسائل مختلف از جمله کارکرد دولت، مسائل روز، اقدامات مجلس و موقعیت نمایندگانی که رای آورده‌اند بحث و بررسی داشته باشند، لذا اگر نظارت‌ها شکل گیرد مجلس را که بعد نظارتی دارد را قوی‌تر و قانونمندتر می‌کند.

وی با اشاره به گفت‌وگوی بین جریان‌های سیاسی اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل گفت: گفت‌وگو می‌تواند منشأ برکات زیادی برای احزاب و مردم باشد لذا ممکن است حزبی دارای شرایط خوب و مواضع پیش‌برنده باشد اما مردم آگاهی نسبت به آن نداشته باشند و گفت‌وگوها که شکل گیرد می‌توانند آشکارتر مواضع خود را بیان کنند و مردم حق انتخاب بیشتری داشته باشند. بنابراین گفت‌وگو را مثبت می‌دانیم و از گفت‌وگوی چهارچوب‌مند استقبال می‌کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اینکه چرا زمانی که اصلاح‌طلبان چنین پیشنهادی را با محوریت گفت‌وگوی ملی مطرح کردند اصولگرایان استقبالی از آن نداشتند، گفت: شاید اکنون زمینه فراهم‌تر شده و می‌توان بیشتر در این راستا فعالیت کرد و گفت‌وگویی که برای وحدت ملی مطرح شده بود معمولا در کشورهایی که دچار تنش و جنگ هستند برای آشتی ملی و وحدت ملی مطرح می‌شود در حالی که در کشور ما چنین اتفاقی نیفتاده بود و ما دارای رهبری مقتدر، مجلس و دولت قوه قضائیه هستیم که امور را به خوبی پیش می‌برند.

وی ادامه داد: اکنون زمینه گفت‌وگوی بین جریان‌های سیاسی مساعد است لذا بین انتخابات هستیم و شرایط مهیاست که نخبگان و کنش‌گران سیاسی در مورد مسائل کشور گفت‌وگو کنند و گفت‌وگوی قانونمندانه این است که احزاب بیایند و مسائل کلان کشور را مورد بررسی قرار دهند.

سجادی گفت: تشکل‌ها و احزاب سیاسی باید مواضع خود را اعلام کنند و در یک چهارچوب منطقی و قانونمند پیش روند اینکه افراد در فضاهای خاص مسائلی را مطرح کنند چندان مورد نظر ما نیست و واکنش و موضعی نسبت به آن نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز