خبرگزاری کار ایران

بطحایی در اولین اجلاس حقوق شهروندی:

۵۰۰ هزار کودک غیرایرانی زیر چتر آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند/ جهت‌گیری کلی ما حرکت به سوی عدالت آموزشی است

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۱۷۸

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه جهت‌گیری کلی وزارتخانه به سوی کاهش نابرابری و حرکت به سوی عدالت آموزشی است، گفت: ۵۰۰ هزار کودک غیرایرانی زیر چتر آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند زیرا معتقدیم احترام به کرامت انسان مرز جغرافیایی نمی‌شناسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید محمد بطحایی صبح امروز در صبح امروز در نخستین اجلاس گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی گفت: وزارت آموزش و پرورش از بزرگ‌ترین دستگاه‌های دولت است که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با افراد جامعه در ارتباط است و هر تغییر در وزارت آموزش و پرورش در دیگر اجزا جامعه اثرگذار است.

وی با بیان اینکه حق آموزش از حقوق بنیادی هرانسانی است و بی‌توجهی به آن گوهر هستی را تهدید می‌کند، اظهار داشت: علیرغم مسئولیت‌های بسیار و تمام تنگنا‌ها، وزارت آموزش و پرورش در تمامی نقاط کشور حتی یک مدرسه دایر کرده است. همواره جهت‌گیری کلی ما به سوی کاهش نابرابری و حرکت به سوی عدالت آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خوشحالیم مدارس ایران میزبان غیرایرانیان نیز است و آن‌ها هم درس می‌خوانند. ۵۰۰ هزار کودک غیرایرانی زیر چتر آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند زیرا معتقدیم احترام به کرامت انسان مرز جغرافیایی نمی‌شناسد.

بطحایی تدوین منابع درسی حقوق شهروندی و تدریس آن‌ها، برنامه آموزش حقوق و تکالیف، جذب و نگهداشت هشت هزار نفر برای آموزش خانواده، انتشار کتب حقوق شهروندی، آموزش مدیران و معلمان در قالب کارگاه‌های آموزشی، تشکیل کمیته مسائل اهل سنت، تلاش برای آموزش زبان و گویش‌های محلی، تهیه و تدوین ۵۵ عنوان کتاب حقوق شهروندی، طرح آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی، طرح بسته‌های بهداشتی و آموزشی برای دختران دانش‌آموز، جذب کودکان بازمانده از تحصیل که به مدرسه نیامده بودند و ارائه بودجه به کودکان کم‌توان و بهزیستی را از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش در این باره عنوان کرد.

روحانی پس از سخنان بطحایی تصریح کرد: مهم‌ترین وزارتخانه ما هم از نظر مسئولیت فرهنگی و وسعت، آموزش و پرورش است. اولین نکته‌ای که باید به دانش‌آموز یاد بدهند حقوق شهروندی آن‌ها است. آن‌ها باید حق خود را در کلاس، معلم، وزارتخانه، مدرسه و کشور و سایر مسئولان یاد بگیرد.

وی اضافه کرد: حقوق شهروندی برای دانش‌آموزان باید هم در کتاب‌های درسی آموخته شود و هم در مقام عمل آموخته شود؛ یعنی معلم سر کلاس با رفتار خود و پاسخگو بودنش و احترام به دانش‌آموز حقوق شهروندی را در ذهن دانش‌آموزان ما شکوفا کند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: جزو حقوق شهروندی مهم دانش‌آموزان مهارت زندگی است. مدرسه‌ها باید به فرزندان ما یک نوع مهارت به گونه‌ای بیاموزند تا وقتی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد کار و شغلی را انجام دهد. اخلاق جزو حقوق بچه‌های ماست. حقوق اقلیت‌ها و مذاهب و زبان آن‌ها که براساس قانون اساسی باید بیازموند، نیز جزو حقوق شهروندی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز