خبرگزاری کار ایران

جهرمی در اولین اجلاس حقوق شهروندی:

فضای مجازی اقدامات مدیران را در اتاق شیشه‌ای قرار داده است/مراجع دولتی و قضایی باید موانع گسترش کسب و کار نو پا را حل کنند

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۱۵۲

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اقدامات مدیران را در اتاق شیشه‌ای قرار داده است، گفت: با گسترش کسب و کار نو پا و نبود قوانین مناسب، مراجع دولتی و قضایی برای این کسب و کار ایجاد موانعی کرده‌اند که باید حل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد جهرمی در اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی که با حضور رییس‌جمهور در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: ارتباطات، ابزار مناسبی برای نیل به اهداف حقوق شهروندی و تحقق عدالت اجتماعی و گردش اطلاعات است. رشد ۱۵ برابری مشترکان پهن باند و گسترش تلفن همراه و توجه ویژه به مشکلات ارتباط مناطق روستایی از اهداف ماست.

وزیر ارتباطات با اشاره به گسترش فضای مجازی در جامعه ادامه داد:‌ شاهد هستیم که بودجه کل کشور در زمان کوتاهی مورد نقد قرار گرفته است و در نتیجه اقدامات مدیران را در اتاق شیشه‌ای قرار داده شده است.

 وی افزود:‌ کسب و کار نو پا موجب افزایش اشتغال شده است و در آن جنسیت، قومیت و محل زندگی آن‌ها در آن نقشی ندارد. بر اثر توسعه این فضا، دولت‌ها با چالش‌های جدی مثل حفظ حریم خانواده و گسترش آسیب‌های اجتماعی مواجه شده است. با گسترش کسب و کار نو پا و نبود قوانین مناسب، مراجع دولتی و قضایی برای این کسب و کار ایجاد موانعی کرده‌اند که باید حل شود.

جهرمی با بیان اینکه برای هماهنگی بین قوا از ظرفیت شورای اجرایی فناوری اطلاعات و عزم مدیران باید استفاده شود، اظهارکرد: با استناد به اصل ۲۵ قانون اساسی می‌توانیم کار کنیم. پالایش هوشمندانه را به جای انسداد استفاده کنیم. برای حل مشکلات حقوق کسب و کار نوپا، گروهی مامور شدند تا کار کنند.

وی همچنین از رونمایی نرم‌افزار دولت همراه خبرداد.

در ادامه حجت‌الاسلام روحانی از وزیر ارتباطات تشکر کرد و گفت: فکر می‌کنم بخش مهمی از حقوق شهروندی مردم ارتباط آسان و ارزان و امن با حفظ حقوق خصوصی است. بر روی وزارت ارتباطات فشار زیادی است. از اول دولت یازدهم ایستادگی کردیم تا مردم ارتباط سهل داشته باشند. این فشار‌ها همچنان است و ما همچنان ایستادگی می‌کنیم.

رییس‌جمهور با تاکید براینکه به وزیر ارتباطات می‌گویم باید بایستد و دولت پشت ایشان است، تصریح کرد: این داستان داستان ساده نیست و این حق مردم است. اینکه کسی که ۱۴۰ واحد حقوقی را نمی‌دانم از کدام دانشگاه و چه نمره‌ای گذرانده بخواهد برای حق ملت تصمیم بگیرد شدنی نیست چرا که این از حقوق مردم است.

وی ادامه داد:کسی در مصرف آب زیاده روی کرد آیا قاضی می‌تواند دستور دهد آب شهر را قطع کنند؟ نمی‌توانیم ملتی را از آب خوردن منع کنیم چون یک نفر تخلف کرد.

 روحانی با بیان اینکه اینترنت کودکان و نوجوانان مهم است، اظهار کرد: این حق بزرگ ملی است که باید از آن حراست کنیم من تا روزی که رئیس جمهور باشم نخواهم گذاشت این کار انجام بگیرد و همه کارهای دولت با حمایت مردم است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز