خبرگزاری کار ایران

در مجلس بررسی می‌شود؛

پیشنهاد تعطیلی روزهای شنبه/ کاهش تعطیلات نوروز از ۱۳ به ۵ روز

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۷۳

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تایید خبر طرح کاهش تعطیلات رسمی گفت: در این طرح پیشنهاد شده روز ۲۹ اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت)، ۱۲ فروردین (روز جمهوری اسلامی)، ۱۳ فروردین (روز طبیعت) و همچنین ۱۵ خرداد (قیام ۱۵ خرداد) از تعطیلات رسمی حذف شوند.

علی کرد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به مصوبه روز گذشته کمیسیون اجتماعی مبنی بر لغو تعطیلی روز ۸ ربیع‌الاول اعلام کرد: باتوجه به پراکندگی جغرافیایی و نیاز مردم به خدمات دولتی، کاهش تعطیلات در مجموع به نفع کشور خواهد بود.

وی افزود: به هر حال این‌که سیستم اداری منظم کار کند، بهتر خواهد بود؛ چرا که نظم و همگاهنگی برقرار شده و بخش خصوصی و فعالیت‌های اقتصادی متضرر نمی‌شود و فشاری بر جامعه وارد نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: باتوجه به این‌که در ۸ ربیع‌الاول ۲ مناسبت وجود داشت، این سوال مطرح بود که مردم در این روز شادی کنند یا عزاداری کنند. بنابر این تصمیم گرفتیم تعطیلی این روز را لغو کنیم که مردم بتوانند درصورت خواست‌شان پس از ساعات اداری در مراسم مدنظر خود شرکت کنند.

نماینده مردم خاش در مجلس با تاکید بر بار مالی سنگینی که هر یک روز تعطیلی بر دولت ایجاد می‌کند، گفت: درصورت این تعطیلی، بخش خصوصی نیز متضرر شده و کشور به لحاظ اقتصادی مشکلاتی ایجاد می‌شد و علاوه بر آن، مراسماتی همچون اربعین، تاسوعا و عاشورا و برخی اعیاد مذهبی همچون قربان و فطر کمرنگ می‌شود. بنابر این باید نگاه کارشناسی حاکم باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به برخی دلائل لغو تعطیلی ۸ ربیع‌الاول یادآور شد: در نتیجه به این نیتجه رسیدیم به‌خاطر مجموع این مسائل، تعطیلی روز ۸ ربیع‌الاول لغو شود.

او همچنین در پاسخ به سوالی درمورد طرح دیگری برای کاهش تعطیلات رسمی کشور گفت: طرحی در این راستا به کمیسیون آمده که البته هنوز مورد بررسی قرار نگرفته که به‌موجب آن قرار است روز ۲۹ اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت)، ۱۲ فروردین (روز جمهوری اسلامی)، ۱۳ فروردین (روز طبیعت) و همچنین ۱۵ خرداد (قیام ۱۵ خرداد) از تعطیلات رسمی حذف شوند. همچنین این طرح پیشنهاد می‌دهد که تعطیلات نوروز از ۱۳ به ۵ روز کاهش یابد و علاوه بر آن، به‌جای تعطیلی پنجشنبه روز‌های شنبه تعطیل باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که طبیعتاً کار دقیق کارشناسی در کمیسیون ایرادهای احتمالی این طرح را مرتفع خواهد کرد، تاکید کرد: به هر حال باید به ارزش‌های دینی و مذهبی، باورهای ملی و همچنین اصول مربوط به حاکمیت و نظام سیاسی توجه داشته باشیم.

وی افزود: آن‌چه مسلم است تعطیلات نوروز بسیار گسترده است اما این‌که بخواهد کلاً حذف شده یا با کاهش اساسی روبرو شود، درست نیست اما مثلاً می‌توان ۱۵ روز تعطیلات نوروز را به ۱۰ روز کاهش داد.

نماینده خاش در مجلس خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم که به اصول دین مبین اسلام و مسائل مذهبی خدشه وارد نشود، به اصول اعتقادی ملی ما ضربه نزند و فارغ از این‌ مسائل بار سنگین مالی به همراه نیاورده، اقتصاد را مختل نکند و احیاناً آرامش جامعه را برهم نزند.

کرد در پایان ضمن تایید تهیه این طرح و تقدیم آن به کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: به هر حال کار کارشناسی درمورد این طرح انجام شود و طبیعتاً ایرادهای آن مرتفع خواهد شد و سعی خواهیم کرد با رعایت نکات مدنظر مردم، نسبت به بررسی و تصویب این طرح اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز