خبرگزاری کار ایران

پس از ارائه نامه آخوندی؛

سوال نماینده چالوس از وزیر راه مختومه شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۱۸۰

نماینده نوشهر و چالوس در جریان بررسی سوالش از وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به توضیحات شفاف آخوندی گفت که نیازی به رای‌گیری نبوده و از این توضیحات قانع شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی سوال نماینده نوشهر و چالوس از وزیر راه و شهرسازی اختصاص داشت، پس از ارائه نامه‌ای از سوی آخوندی و به درخواست نماینده سوال کننده، این سوال را از دستور کار خارج کرده و موضوع بررسی سوال مختومه اعلام شد.

بر این اساس، قاسم احمدی لاشکی در جریان طرح سوال خود اعلام کرد: با نصب دستگاه‌های کمک ناوبری و کاهش ارتفاع تقرب، اراضی شهری واقع در مسیر باند تقرب دارای محدودیت ارتفاع ساخت‌وساز شده و از این حیث حقوق‌شان نسبت به دیگر اراضی مجاور فرودگاه تضییع شده و باید جبران شود که یکی از این راه‌ها، تملک اراضی توسط فرودگاه است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس خاطرنشان کرد: آقای وزیر دیشب تصمیمی جدی در این زمینه گرفتند و گفتند نامه‌ای برای اجرای دقیق این موضوع به مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور نوشته‌اند.

وی افزود: بر این اساس صبح امروز در جلسه کمیسیون عمران موضوع را پیگیری کرده و نتیجه این شد که نامه به دست ما رسید. آقای مهابادی در پاسخ به وزیر گفتند که بر اساس آخرین ارزیابی‌های کارشناسی شده دو اقدام برای رفع کلیه محدودیت‌های ایجاد شده و اقدام به تملک اراضی که در حریم سامانه قرار گرفته‌اند انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت: البته این نامه نیم ساعت پیش نوشته شده وگرنه ما وقت مجلس را نمی‌گرفتیم اما سوال اینجاست که چرا چیزی که نیم ساعته حل می‌شود، باید سه سال طول می‌کشید.

عباس آخوندی وزیر راه نیز در پاسخ به این سوال، اعلام کرد: برخی موانع حقوقی در این زمینه وجود داشت که مرتفع شد. من به آقای احمدی لاشکی هم گفتم که این نامه مورد تایید من است و آن را پیگیری خواهیم کرد تا این اقدام سر موقع انجام شود.

احمدی لاشکی نیز در پایان گفت که با توجه به توضیحات شفاف وزیر و وعده حل این مشکل تا یک ماه آینده از پاسخ وی قانع شده است و در نتیجه سوال از وزیر راه و شهرسازی پیش از آن‌که به رای گذاشته شود، مختومه اعلام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز