خبرگزاری کار ایران

رئیس ستادکل نیروهای مسلح :

هرگونه تغییر مرز مانند دومینو منطقه را به آتش می‌کشد/ تصمیم غلط آمریکا درباره پایتخت رژیم صیونیستی، اتفاقات مبارکی را رقم می‌زند

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۷۸۹

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل موضوعی است که از نظر جهان اسلام فراموش نمی‌شود و سرآغاز انتفاضه است و این تصمیم غلط، اتفاقات مبارکی رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سرلشگر باقری در همایش قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا گفت: چون همایش علمی است اجازه می‌خواهم بخش اول صحبتم نگاهی به نظریه مطرح منطقه داشته باشم، منطقه خاورمیانه یکی از مناطق دهگانه جهان است که بر اساس نظریات اندیشمندان به مرور در میان مناطق این منطقه مهمترین منطقه شناخته شده است.

وی افزود: در ادامه تحولات قرن بیستم و بعد از جنگ جهانی سه جبهه مطرح بود، جبهه اول منطقه گذرگاهی اروپای شرقی بود که شاهد تنش‌های زیادی مانند توسعه کمونیست بود منطقه شرق آسیا و منطقه جنوب غرب آسیا از جمله مناطق دیگر بودند که هر کدام شاهد حوادثی بودند اما به مرور زمان قلمروهای دیگر اهمیت خود را از دست دادند و منطقه ما مهم‌تر شد. جنگ عرب اسرائیل باعث گران شدن نفت و وجود بحران نفت شد وقوع انقلاب و جنگ تحمیلی و بعد از آن فروپاشی شوروی و ۱۱ سپتامبر حوادثی بود که باعث شد غرب آسیا هارتلند جهانی شود. آن روز کسی شک نداشت منطقه ما مهمترین منطقه دنیا است و قدرت برتر این منطقه قدرت برتر دنیا است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: منطقه غرب آسیا بنا به دلایلی از بقیه مناطق مهمتر است؛ زیرا این منطقه محل پیدایش تمدن بشری است و کشاورزی، شهرنشینی و دولت در این منطقه حادث شده است. پیدایش ادیان الهی هم در این سرزمین به وقوع پیوسته است. این منطقه محل اتصال سه قاره است و ۷۹درصد ذخایر فسیلی جهان را دارد که مهمترین‌ترین عامل چرخیدن چرخ صنعت هستند که باعث می‌شود دارنده اقتصاد بزرگ قدرت جهانی باشد.

وی با اشاره به اینکه این منطقه نقاط استراتژیک زیادی مانند تنگه هرمز را دارد، گفت: همچنین از نظر مرکزیت جهان سنت یعنی عربستان و مرکزیت نگرش مهدویت یعنی ایران مهم است. بر اساس این عوامل، توجه قدرت‌های بزرگ به این منطقه است و بر اساس برخی نظریه‌ها به این منطقه کمربند شکننده می‌گویند که قدرت‌های بزرگ با یارگیری و اعمال قدرت، اعمال نفوذ می‌کنند که این موجب تنش در منطقه شده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: یکی از عوامل جنگ جهانی اول طمع قدرت‌های بزرگ به سرزمین عثمانی بود علت واقعی جنگ جهانی اول این بود پیدایش نفت و جایگاه آن به این اهمیت افزود. قدرت‌های پیروز جنگ جهانی اول آمدند قیمومیت برخی مناطق را گرفتند. انگلستان که از آن بعنوان کفتار پیر یاد می‌شود بخش‌هایی را در اختیار گرفت و با کوچ دادن یهودیان که متعلق به این سرزمین نیستند، تلاش کرد تمرکزی از قوم یهود ایجاد کنند. توطئه‌ای که ایجاد کردند و عنوان هلوکاست بر آن گذاشتند کمک کرد مهاجرت تسریع شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه توطئه آنها این بود که از فرات تا نیل را در اختیار خود بگیرند، ادامه داد: هدف آنها این بود که بسیاری از کشورهای منطقه را از لحاظ فیزیکی به دست بیاورند و به عبارتی کار منطقه را در دست بگیرند. این حکومت غاصب در طول عمر کوتاهش مسیر ظلم، تجاوز و کودک‌کشی را در پیش گرفته است. پشتیبان این رژیم ابتدا انگلستان بود بعد آن آمریکا بود و آخرین اقدام این بود که بیت‌المقدس را بعنوان پایتخت اعلام کند. این مساله موضوعی است که از نظر جهان اسلام فراموش نمی‌شود و سرآغاز انتفاضه است و این تصمیم غلط، اتفاقات مبارکی رقم می‌زند.

وی یادآور شد: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، افغانستان و عراق را تصرف کرد تا عوامل فسیلی ارزشمند در منطقه را از آن خود کند. آمریکا بعد عراق و افغانستان قصد توسعه این تصرفات را داشت و از سال ۲۰۰۱ تا کنون آمریکایی ۲هزار میلیارد خرج کردند که دستاورد آنها هیچ بوده یا ناچیز.

سرلشکر باقری به نبردهای رژیم صهیونیستی در سال‌های ۲۰۰۶تا۲۰۱۰ در لبنان و نوار غزه اشاره کرد و گفت: در تمامی این نبردها اسرائیل شکست خورد. اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه شکست خورده است و برای اسرائیل که هیچ کدام از ارتش‌های منطقه جرات مقابله با آن را نداشتند، از گروه چریکی شکست بخورند سخت بود. در آن جنگ کل شهدای حزب الله ۱۰۰ نفر بودند و حتی یک فرمانده حزب الله کشته نشد اما در مقابل سربازان اسرائیل بودند که گریه می‌کردند. معلوم است گروه ضعیفی که سیلی به صورتشان زده پیروز است. در نبرد غزه نیز آنها ۵۱ روز نوار غزه را مورد هجوم قرار دادند اما رزمندگان فلسطینی اسیر و کشته گرفتند.

این فرمانده ارشد نظامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا بعد این شکست‌ها به فکر افتادند تا به اختلافات شیعه و سنی دامن زده و دوگانه شیعی و سنی بوجود آوردند، ادامه داد: آنها از باقی مانده القاعده گروه‌هایی تشکیل دادند که منطقه در آتش آنها سوخت و به حمدالله روزهای آخر آنها است. بعد از شش سال از شروع داستان سوریه چیزی بدست نیاوردند. آنها قصد براندازی بشار اسد را داشتند و از این رو داعش را خلق کردند و همزمان شاهد تجاوزات موشکی هوایی اسرائیل به سوریه بودیم. اما امروز سرزمین سوریه پاکسازی شده است. البته یک منطقه کوچک نزدیک فلسطین اشغالی دست جبهه النصره است که به زودی پاکسازی می‌شود

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: اینکه امروز بشار اسد می‌پذیرد انتخابات آزاد برگزار شود بی‌دلیل نیست زیرا رهبران اهل سنت به این رهبر علوی رای می‌دهند تکلیف بقیه کاملا مشخص است. ارتش سوریه به جایی رسیده که به سمت هواپبما اسرائیل شلیک می‌کنند امروز همه دنیا ادامه حکومت بشار را پذیرفتند و این یعنی شکست را قبول کردند.

وی به ظهور و بروز داعش در عراق اشاره کرد و گفت: داعش در عراق به صورت طوفانی رشد کرد و موصل را گرفت. در آخرین توطئه قصد تجزیه عراق و استقلال کردستان را داشتند. داعش در عراق از بین رفت و جداشدن کردستان شکست خورد. مردم عراق با تبعیت از مرجعیت شیعه، سازمان حشد شعبی بوجود آوردند که ضامن سربلندی مردم عراق و طبق قانون سازمانی ماندگار شد.

وی افزود: در یمن نیز مردمی علیه دولت قیام کردند و رئیس جمهور کنار رفت. مردم آمدند کارها را اداره کنند اما عربستان به آنجا حمله کرد به این امید که از خواسته‌هایشان کوتاه بیایند و در آخرین اقدام، توطئه علی عبدالله صالح را راه انداختند. مردم یمن توانستند کارهایی زیادی کنند و دشمنان خود را در برد موشک‌های خود قرار دهند و امروزه عملیات دریایی و موشکی مردم یمن ادامه دارد. آنها توانسته‌اند هواپیمای با سرنشین و بی سرنشین را ساقط و کودتا صالح را سرنگون کنند اما مردم رنج زیادی کشیدند و می‌گویند از بیماری و جنگ می‌میریم اما ذلت عربستان را نمی‌پذیریم.

سرلشکر باقری اضافه کرد: در لبنان سالها آنجا را بدون دولت گذاشتند و بعد داستان استعفای سعد حریری را راه انداختند اما حزب‌الله لبنان از همیشه قدرت‌مندتر است. در فلسطین نیز تلاش کردند انتفاضه را خاموش کنند اما حماس به دامن حامیان واقعی خود بازگشت و انتفاضه جدبد آغاز شد و مساله فلسطین مجدد به صدر حوادث مهم جهان رسید.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ترکیه احساس می‌کرد با نزدیکی به آمریکا به اهداف خود می رسد، گفت: مسئولان ترکیه امروز متوجه شده‌اند هرکس با آمریکا دوستی کند، ضرر می‌کند. اکنون پاکستان هم احساس می‌کند کلاه سرش رفته است.

این فرمانده ارشد نظامی خاطرنشان کرد: به لطف الهی جبهه اسرائیل و آمریکا شکست خوردند. آنها از سرعت عمل جبهه مقاومت متعجب شده و طرح منسجمی برای مقابله با آن ندارند و هرکاری می‌کنند اقدامات موضعی است که نتیجه عکس می‌دهد مانند داستان سعد حریری واعلام پایتختی قدس که نتیجه آن، عکس خواسته‌شان خواهد شد. البته دشمن ما دست بسته و عاجز نمی‌ماند و به فکر کارهای جدیدی هستند. آنها می‌خواهند منطقه متشنج بماند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.جمهوری اسلامی آنقدر بزرگ است که کشور خطا کار را ببخشد تا با هم مشکلات را حل کنند.

وی از اسرائیل به عنوان ریشه مشکلات منطقه یاد کرد و گفت: تطهیر چهره آن ممکن نیست و این غده سرطانی در منطقه تحمل نمی‌شود. راه‌حل مشکلات منطقه توجه به خواست مردم است. ما می‌گوییم در هرکدام از کشورهای منطقه چه یمن،چه بحرین و چه فلسطین مردم جمع شوند و رای گیری کنند و نظرشان پذیرفته شود. ما چیزی به جز این نمی‌گوییم. باید مرزهای منطقه محترم شمرده شود و هرگونه تغییر مرز مانند دومینو منطقه را به آتش می‌کشد. گفت‌وگو بهترین راه حل برای حل مشکلات است تا به جنگ و درگیری دچار نشویم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما در جنگ جهانی دوم و اول بی طرف بودیم اما در هر دو جنگ اشغال شدیم، اظهار کرد: در جنگ جهانی اول ۱۰میلیون از مردم کشور ما به علت قحطی مردند و ۵۰ درصد مردم نابود شدند اما کسی به روی خودش نمی‌آورد. خسارات جنگ جهانی تا سالها ادامه داشت اما قدرت‌ها بخاطر این جنایت یک عذرخواهی نکردند. علت این اتفاقات روی کار بودن دولت فاسد، اعتماد به بیگانه، ضعف نظامی و جدایی دولت و ملت بود

سرلشکر باقری در پایان گفت: ما در مهمترین منطقه هستیم و باید توانایی دفاع از خود را داشته باشیم. تنها راه بقا عزت مردم است. ملت ما صدها سال است چشم داشتی به خاک کسی نداشته‌اند اما برای دفاع از خودمان باید قدرتمند باشیم. اتکا به قدرت الهی ما را قدرتمند می‌کند. ولایت فقیه در سلسه مراتب قدرت الهی است و مردمی بودن ضامن بقای ماست و در همه جوانب باید به خود متکی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز