خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

جزئیات جلسه بررسی استفساریه قانون منع بکارگیری بازنشستگان/ ۱۷ نفر با ماندن شهردار تهران مخالفت کردند

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۵۳۹

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: استفساریه قانون منع به کارگیری بازنشستگان با رای بالایی در کمیسیون رد شد به گونه‌ای که از ۲۰ نفر حاضر در جلسه ۱۷ نفر با آن مخالفت کردند و تنها ۳ نفر به آن رای موافق دادند.

سلمان خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اجتماعی و بررسی استفساریه قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: در این مورد فوریت استفساریه به رای گذاشته شد که پس از رد شدن برای بررسی به صورت عادی به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی از جمله کمیسیون‌هایی است که علیرغم پرطرح و پرلایحه بودن، با زحمت همکارانم همه دستورکارها را به روز بررسی می‌کنیم در همین راستا امروز بررسی استفساریه مربوط مستثنی شدن شهرداران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستور کار قرار گرفت.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در جلسه امروز از همه کارشناسان دعوت کرده بودیم، گفت: بهمن کشاورز و آقای هاشمی در جلسه امروز حاضر شدند و استدلال‌های حقوقی خود را در جهت رد یا تایید این استفساریه با نمایندگان در میان گذاشتند در نهایت این طرح را به رای گذاشتند و نمایندگان به آن رای ندادند. توجیه اکثریت اعضای کمیسیون اجتماعی این بود که شهرداران و شهرداری هم به عنوان موسسه عمومی غیردولتی شامل قانون منع  بکارگیری بازنشستگان می‌شوند. بنابراین این طرح از دستور کار مجلس خارج شد و تا ۲۴ آبان ماه باید اجرایی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نماینده‌ای از شورای شهر تهران در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی حضور داشت، گفت: ما از هیچ کدام از اعضای شورای شهر دعوت نکرده بودیم و آنها در داخل جلسه حضور نداشتند اما احتمال دارد که بیرون جلسه حاضر شده باشند .

خدادادی گفت: این استفساریه با رای بالایی در کمیسیون اجتماعی رد شد به گونه‌ای که از ۲۰ نفر حاضر در جلسه ۱۷ نفر با آن مخالفت کردند و تنها ۳ نفر به آن رای موافق دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز