خبرگزاری کار ایران

معاینه بیش از ۴۵۰۰ نفر توسط پزشکان نهاجا در رزمایش محمد رسول الله(ص)

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۴۷۱

در راستای برگزاری رزمایش مردم یاری محمد رسول الله(ص) در استان سیستان و بلوچستان، پزشکان نیروی هوایی ارتش تا کنون بیش از ۴۵۰۰ مراجعه کننده از مردم منطقه کهیر چابهار را معاینه کردند.

به گزارش ایلنا، قربانعلی عقیقی مسئول طب رزم نیروی هوایی ارتش در حاشیه برگزاری رزمایش مردم یاری محمد رسول الله(ص) ارتش، با اشاره به چهار روز حضور تیم‌های پزشکی و کادر درمانی نهاجا در منطقه کهیر چابهار، از معاینه بیش از ۴۵۰۰ نفر از مردم منطقه کهیر خبر داد.

وی گفت: در این مدت بیش از ۲۵ عمل جراحی، ۸ مورد اکو قلب و ۲ عمل چشم توسط پزشکان متخصص نیروی هوایی ارتش انجام شده و امروز نیز قرار است ۸ عمل جراحی چشم در بیمارستان صحرایی این نیرو انجام شود.

عقیقی با بیان اینکه ۱۴ رشته تخصصی در بیمارستان صحرایی نهاجا وجود دارد، تصریح کرد: از روز نخست تاکنون حدود ۱۵ مورد آندوسکوپی در بیمارستان صحرایی انجام شده و همچنین ما در حال ارائه دیگر خدمات همچون رادیولوژی به مردم این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: در این مدت با سرکشی به ۵ روستای منطقه بیش از ۴۰۰ راس از دام های این منطقه معاینه و ۲۰۰ مکان از روستاهای کهیر نیز سم پاشی شده است.

مسئول طب رزمی نهاجا با بیان اینکه راهنمایی لازم در خصوص استراتژی استفاده از واکسیناسیون در جهت پیشگیری از بیماریها انجام شده گفت: تا کنون بیش از۱۰۰ نفر ساعت کلاس آموزشی با موضوع پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان ودام و کلاسهای آموزشی با موضوع رعایت بهداشت آب وپیشگیری از بیماریهای منتقله از آب در روستاهای منطقه تشکیل شده است.    

عقیقی افزود: بیش از ۸۰۰ بروشور پیشگیری از افسردگی، دیابت و بهداشت دست و همچنین دو هزار بسته بهداشت فردی و دهان و دندان به همراه هزار بسته کمک آموزشی در ۷ روستا توزیع شده است.

وی ضمن برشمردن اهداف برگزاری این رزمایش گفت: خدمت رسانی به مردم محروم این منطقه و همچنین کسب آمادگی برای مقابله با شرایط بحرانی از جمله اهداف برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) است.

مسئول طب رزم نهاجا در پایان گفت: این نیرو تا کنون۱۳ طرح مردم‌یاری را در سراسر کشور اجرا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز