خبرگزاری کار ایران

جواد امام در دانشگاه علامه‌طباطبایی:

احمدی‌نژاد اتهام‌زنی می‌کند ولی محدودیت خاتمی را بیشتر می‌کنند/ اگر تکرار رییس دولت اصلاحات نبود نمی‌گفتند دولت نهم و دهم دروغگو و کلکسیونی از تخلفات است

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۴۴۳

عضو شورای مرکزی مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب با بیان اینکه هیچ کجا اصلاح‌طلبان از خط قرمزهای واقعی و نه خط قرمزهای ساختگی تجاوز نخواهند کرد و آقای خاتمی نیز هیچ تقابلی با رهبری نداشتند، گفت: احمدی‌نژاد اتهام‌زنی می‌کند ولی محدودیت خاتمی را بیشتر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، جواد امام ظهر امروز در نشست «سه قطره خون» که به مناسبت روز دانشجو توسط انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: امروز با توجه به مطالبات و انتظاراتی که در کشور وجود دارد، درصدد تلاش و مقاومت و ایستادگی برای اهدافی هستیم که برای آنها انقلاب کردیم اما متاسفانه از برخی از آنها فاصله گرفتیم.

عضو شورای مرکزی مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب به برخی از ناملایمات موجود اشاره کرد و اظهار داشت: امروز با رفتارهای محمود احمدی‌نژاد و محدودیت‌ها برای خاتمی روبه‌رو هستیم. البته احمدی‌نژاد پدیده جدیدی نیست بلکه پدیده‌ای است که دلسوزان از سال‌ها قبل نسبت به آن هشدار داده بودند. اگر سوابق و عملکرد ایشان در استانداری اردبیل و شهرداری تهران و هشت سال بررسی شود، متوجه می‌شویم که حامیان اصولگرای احمدی‌نژاد باید توبه کنند.

مدیرعامل بنیاد باران ادامه داد:‌ کسانی که از احمدی‌نژاد حمایت کردند باید پاسخگو باشند. کسانی که می‌گویند احمدی‌نژاد گنده‌گو و لات و دروغگو هستند مگر به غیر از آن است که شعار ما در سال 88 این بود که «دروغ ممنوع» است. مگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توسط ایشان منحل نشد؟ ما اصلاح‌طلبان نباید پاسخگوی احمدی‌نژاد باشیم. ما در سال 88 برای جلوگیری از این روند پیشقدم شدیم و با نامهربانی روبه‌رو  شدیم. بنابراین ما نباید توبه کنیم بلکه باید کسانی توبه کنند که احمدی‌نژاد را بر سر کار آوردند.

او تصریح کرد: کسانی که امروز مورد حمله و تهمت توسط احمدی‌نژاد قرار گرفتند باید پاسخگو باشند. کسانی که به آقای خاتمی عزیز تهمت زدند و گفتند با سوروس دیدار داشته و از ملک عبدالله پول گرفته و کسانی که سکوت کردند و از نجابت آقای خاتمی سوءاستفاده کردند باید پاسخگو باشند. فیلم‌ها و عکس‌هایی را مونتاژ کردند و گفتند خاتمی با نامحرم دست داده است. اینها باید پاسخگو باشند. کسانی که می‌گویند احمدی‌نژاد مادر چاوز را بغل کرده باید پاسخگو باشند.

امام با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در 22 خرداد 88 بود ولی 19 خرداد حکم بازداشت برخی از فعالان سیاسی صادر شده بود، گفت: مگر کسی در آن زمان اعتراض کرده بود که حکم بازداشت صادر کردند؟ من ارادتی به آیت‌الله مصباح و خاندان لاریجانی ندارم ولی من به خاطر اتهاماتی که اثبات نشده بود گفتم ما برای حذف رقیب خود نباید از اتهامات ناروا و دروغ حمایت کنیم.

عضو شورای مرکزی مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه ما خواستار اجرای قانون اساسی هستیم، ادامه داد: کسانی که معترض هستند و می‌گویند آقای خاتمی چرا تَکرار کرد باید بگویم اگر تَکرار نبود شاهد تداوم فضای پیشین بودیم و نمی‌توانستیم مطالبات خود را پیگیری کنیم و سراشیبی سقوط کشور ادامه می‌یافت. اگر تکرار خاتمی و انتخاب روحانی نبود بجای منصور غلامی، فرهاد رهبر وزیر علوم شده بود. ما با توجه به محدودیت‌هایمان از انتخاب روحانی دفاع می‌کنیم و حتما از انتخاب روحانی پشیمان نیستیم هرچند شرایط کنونی مطلوب نیست. باید وعده‌های روحانی را دنبال کرد تا آنها تحقق یابد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: می‌گویند روحانی گردش به راست داشته است اما من اعتقادی ندارم که آقای روحانی اصلا‌ح‌طلب بوده یا به عنوان اصلاح‌طلب وارد عرصه شده است. روحانی هم محدودیت‌هایی دارد و انتخاب وزیر علوم نیز این محدودیت را نشان می‌دهد که گزینه وزیر علوم از فرجی دانا به منصور غلامی می‌رود.

امام با تاکید بر اینکه از رایی که به روحانی داده‌ام، دفاع می‌کنم، افزود: جامعه ما بیدارتر شده است. اگر تکرار آقای خاتمی نبود تخلفات سال‌های قبل معلوم و بیان نمی‌شد و نمی‌گفتند که دولت نهم و دهم دروغگو و کلکسیونی از تخلفات است. کسانی باید توبه کنند که گفتند تبعیت از احمدی‌نژاد تبعیت از خداست.

رییس بنیاد باران یادآور شد: ما آماده‌ایم برای سلامت جامعه و اعتلای آن هر کاری کنیم. هیچ کجا اصلاح‌طلبان از خط قرمزهای واقعی و نه خط قرمزهای ساختگی تجاوز نخواهند کرد. ما به نظام و اصول قانون اساسی پایبند هستیم. اگر راس جریان اصلاحات را خاتمی بدانیم هیچ جمله‌ای از ایشان به غیر از مصلحت نظام مشاهده نمی‌کنیم و هیچ تقابلی با رهبری نداشتند ولی آنچه از طرف مقابل دیدیم و امروز نیز مشاهده می‌کنیم این است که از پاسخ دادن به خودشان هم درمانده‌اند.

او در پایان با بیان اینکه احمدی‌نژاد اتهام‌زنی می‌کند ولی محدودیت خاتمی را بیشتر می‌کنند، گفت: تاج‌زاده‌ای که شش سال زندان بوده است را به دادگاه را فرامی‌خوانند. مسئولان باید نسبت به احمدی‌نژاد مسئول باشند. ما خواستار برخورد با او نیستیم ولی او یا متخلف است یا خیر. اگر قرار است محاکمه‌ای باشد این محکمه باید با هیات منصفه و با حضور همه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز