خبرگزاری کار ایران

دیدار دبیر ستاد حقوق بشر ایران با رییس کمیته روابط ایران در پارلمان اروپا

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۲۱۳

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در این دیدار در خصوص موضوعات و مسائل مهم حقوق بشری در عرصه بین المللی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد لاریجانی با اشاره به اینکه دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عقلانیت اسلامی است، دستاوردهای آن در حوزه‌های متنوع فناوری و علم را موجب برتری ایران در منطقه دانست و تأکید کرد: اروپا باید جمهوری اسلامی را با توجه به این تجربه و دستاوردهای موفق ببیند و نباید آن را با عینک و استانداردهای خود (غربی) ارزیابی کنند.

وی همچنین با انتقاد شدید از جنایات عربستان سعودی در موضوع یمن و سکوت کشورهای غربی گفت: عربستان، هزاران زن و کودک بی‌گناه را در یمن به خاک و خون کشیده است، اما همچنان مورد حمایت کشورهای غربی و آمریکا قرار دارد! با توجه به این سیاست دوگانه است که وقتی غربی‌ها از حقوق بشر در ایران صحبت می‌کنند و از آن انتقاد می‌کنند، ما در اصل نیات آنها تردید داریم و آن را در چارچوب مجموعه ای از اقدامات سیاسی تحلیل می‌کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران همچنین از اعمال تحریم ها به بهانه‌های حقوق بشری علیه برخی اشخاص در ایران هم انتقاد کرد و افزود: چرا فهرست‌های اینچنینی برای بزرگترین ناقضین حقوق بشر مثل عربستان، بحرین و... که بهترین روابط را با غرب دارند، وجود ندارد؟ ایشان در این راستا افزود: وقتی می‌گوییم سیاست‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا نامتوازن است بر مبنای همین مستندات است.

لاریجانی در ادامه مواضع جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های حقوق زنان و آزادی بیان و دستاوردها در این زمینه‌ها را به روشنی تبیین و تشریح کردند.

یانوش لواندوفسکی رئیس هیئت پارلمان اروپا هم در این جلسه گفت: اختلاف اندیشه و تفکر و وجود تفاوت نظرات در حوزه حقوق بشر یک امر طبیعی است.

وی همچنین حمایت کامل خود از برجام را در خلال این جلسه مجدداً اعلام و تاکید کرد.

در ادامه، یکی دیگر از اعضای هیئت اروپایی نیز در خصوص حقوق بشر و رعایت آن در اعضای اتحادیه صحبت کرد و گفت: ما بر روی مساله حقوق بشر در کشورهای عضو اتحادیه هم حساس هستیم و در همین راستا، علیه عربستان سعودی نیز به علت نقض حقوق بشر تاکنون ۴ قطعنامه در پارلمان اروپا صادر کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز