خبرگزاری کار ایران

صادقی در گفت‌وگو با ایلنا:

یکپارچگی در مدیریت بحران حلقه مفقوده امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه / کوتاهی وزارت کشور در تمدید قانون مدیریت بحران از سال ۹۳ تاکنون

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۲۱۱

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس ضمن تقدیر از تلاش مسئولان در جریان امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه، نسبت به عدم هماهنگی و مدیریت نامنسجم در زمان وقوع بحران انتقاد کرد و با اشاره به عدم تمدید قانون مدیریت بحران از سوی وزارت کشور، از پیگیری این مسئله در مجلس خبر داد.

محمود صادقی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به بازدید روز پنجشنبه اخیر خود از محل وقوع زلزله کرمانشاه، با تاکید بر لزوم حفظ آرامش در زمان وقوع بحران اعلام کرد: معتقدم در زمان وقوع بحران نباید به‌دنبال پیدا کردن مقصر یا تشدید انتقاد از مقصران احتمالی باشیم؛ چرا که زمان ارزش فراوانی دارد و ممکن است عطف توجه به این مسائل، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان را تحت‌الشعاع قرار داده و آسیب‌هایی مضاعف برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

وی در عین حال تاکید کرد: نکته اساسی که همواره در زمان وقوع حوادث طبیعی و اتفاق‌های غیرمترقبه با آن درگیر بودیم، بحث ناهماهنگی در مدیریت بحران است که متاسفانه در جریان امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه نیز شاهد آن بودیم.

یکپارچگی در مدیریت بحران حلقه مفقوده در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس ضمن قدردانی از زحمات مسئولان در مسیر امدادرسانی به زلزله‌زدگان یادآور شد: متاسفانه علی‌رغم زحمات فراوان مسئولان مختلف در این راستا باز هم شاهد برخی ناهماهنگی‌ها بودیم و باوجود آن‌که بسیاری از دستگاه‌های مسئول خدمات مناسبی در زمینه‌های مختلف اعم از برقراری مجدد برق، گاز، آب و دیگر مایحتاج ارائه کرده و همچنین اقدامات مناسبی نسبت به ارائه دیگر امکانات رفاهی به ساکنان این مناطق داشتند اما همچنان حلقه مفقوده در این راستا همان بحث انتظام، یکپارچگی و مدیریت امور است.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم اضافه کرد: درحالی که در قانون مربوط به نحوه عملکرد سازمان مدیریت بحران، یک تقسیم کار ملی در زمان بروز چنین بحران‌هایی مورد تاکید قرار دارد که هر دستگاه در جایگاه خود نسبت به انجام وظایف و ارائه خدمات اقدام کند، متاسفانه شاهد این تقسیم کار نیستیم.

وی ادامه داد: بر این اساس نگرانی که احساس می‌شود این است که باتوجه به این عدم هماهنگی و مدیریت یکپارچه، درصورتی که مدتی از زمان وقوع بحران بگذرد، شاهد نابه‌سامانی‌هایی در انجام عملیات بازسازی و ارائه دیگر خدمات باشیم.

بی‌اعتمادی مردم نسبت به نهادهای حاکمیتی و دولتی در امدادرسانی

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود اوضاع، از واکنش به‌موقع و همدلانه مردم در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان تقدیر کرد و گفت: این مسئله نشان‌دهنده احساس مسئولیت و نوع‌دوستی مردم کشورمان است اما در عین حال به نظر می‌رسد نوعی بی‌اعتمادی نسبت نهادهای حاکمیتی و دولتی نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود و به این دلیل راساً وارد عملیات امدادرسانی شده‌اند که طبیعتاً این مسئله نیز به افزایش ناهماهنگی‌ها دامن زده است.

کوتاهی وزارت کشور در تمدید قانون مدیریت بحران از سال ۹۳ تاکنون

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصادی و انضباط مالی مجلس دهم با بیان این‌که ناهماهنگی در مدیریت بحران کاملاً مشهود است، از پیگیری این مسئله در مجلس خبر داد و گفت: بنابر بررسی‌هایی که داشتیم، قانون سازمان مدیریت بحران آزمایشی بوده و این قانون باید در سال ۹۳ تمدید می‌شده اما وزارت کشور در این رابطه کوتاهی کرده و نسبت به تمدید قانون اقدام نکرده است.

صادقی در پایان تصریح کرد: در مجموع علی‌رغم حضور بسیاری از مسئولان رده‌بالا اعم از وزرا و معاونان وزرا در صحنه، هنگامی که مدیریت یکپارچه وجود نداشته باشد، این زحمات آن‌چنان که باید و شاید به بار نمی‌نشیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز