خبرگزاری کار ایران

ادعاهای نتانیاهو علیه ایران در جریان پیشنهاد کمک به زلزله‌زدگان

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۰۶۱

نتانیاهو در سخنرانی خود مدعی شد که درخواست کمک به زلزله‌زدگان ایران را مطرح کرده است و در اظهاراتی متناقض و تکراری گفت که ما باید با یکدیگر علیه ایران و تسلیحات هسته‌ای این کشور بایستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم‌پست، رژیم صهیونیستی مدعی شد که روز سه‌شنبه از طریق صلیب سرخ به ایران پیشنهاد کمک به زلزله‌زده‌ها را داده است.

این پایگاه خبری نوشت: « بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک برنامه پرسش و پاسخ زنده در جمع بنیاد یهودیان در لس آنجلس پیشنهادی را مطرح کرده است. او در این گردهمایی مدعی شده این رژیم خواستار کمک به زلزله‌زدگان ایرانی است.»

به گزارش این رسانه صهیونیستی به ادعای نخست وزیر این رژیم، این پیشنهاد نشان‌گر همکاری و دوستی اسرائیل با مردم ایران و عراق، علی‌رغم اقدامات دولت‌هایشان است.

به گزارش این پایگاه خبری، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن همدردی با قربانیان زلزله روز دوشنبه اعلام کرد: «آمریکا به همه حادثه‌دیدگان در ایران و عراق تسلیت می‌گوید. ما به یاد خانواده همه کسانی که در این حادثه کشته و یا زخمی شده‌اند، هستیم و همچنین همدردی را به افرادی که به این واسطه اموال و خانه‌هایشان را از دست دادند، اعلام می‌کنیم.

به گزارش جروزالم پست نه بغداد و نه تهران هیچ کدام اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند و موجودیت آن را رد می‌کنند.

ادعای نتانیاهو  برای کمک به زلزله‌زدگان در حالی مطرح شده که محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پیشنهاد کشورهای دوست برای کمک به زلزله زدگان را رد و تاکید کرده که منابع خودمان کافی است و نیازی به کمک نداریم.

ظریف شب گذشته ضمن تشکر از پیام‌های ابراز همدردی مقامات خارجی تاکید کرد که نیازی به کمک خارجی در حال حاضر نیست و با منابع خودمان می‌توانیم شرایط را مدیریت کنیم.

نتانیاهو در ادامه سخنان شب گذشته خود از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نیکی هیلی نماینده واشنگتن در سازمان ملل به خاطر اقدامات و مواضعشان درباره برجام تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه سخنرانی تناقض‌آمیز خود گفت که ما باید با یکدیگر علیه ایران و تسلیحات هسته‌ای این کشور بایستیم. اگر با هم باشیم موفق خواهیم بود. اما اگر در مقابل ایران تنها باشیم و گزینه دیگری نباشد اسرائیل به تنهایی علیه ایران اقدام خواهد کرد تا به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.

نتانیاهو مدعی شد: ایران به دنبال تقویت حضور نظامی خود در سوریه است. آنها می‌خواهند یک پایگاه نظامی زمینی، هوایی و دریایی در سوریه تاسیس کنند و از سوریه به عنوان پایگاهی برای خراب کردن اسرائیل استفاده کنند. ما با آن موافقت نخواهیم کرد. من بارها تاکید کردم که اسرائیل علیه این طرح خواهد ایستاد. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایدئولوژی ایران خطرناک است آنها متعهد به نابودی اسرائیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز