خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به رییس‌جمهوری؛

نمایندگان کرد و اهل سنت خواستار رسیدگی فوری به زلزله‌زدگان شدند / لزوم توجه به زیرساخت‌های توسعه مناطق غربی کشور

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۲۴۹

گروهی از نمایندگان کرد و اهل سنت مجلس شورای اسلامی درنامه‌ای به رییس‌جمهوری خواستار رسیدگی به زلزله‌زدگان غرب کشور شده و بر لزوم توجه به زیرساخت‌های توسعه مناطق غربی کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، تعدادی از نمایندگان کرد و تعدادی از اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری خواستار رسیدگی فوری و توجه ویژه دولت به زلزله‌زدگان در استان کرمانشاه و دیگر مناطق غربی کشور شدند.

در متن این نامه آمده است: متاسفانه در حادثه تاسف‌بار زلزله اخیر تعدادی از هموطنان عزیز استان کرمانشاه از جمله در شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب فوت یا زخمی شده‌اند. ضمن تسلیت و ابراز همدردی با مردم خوب و انقلابی این خطه از میهن اسلامی نظر رییس‌جمهور محترم را به موارد ذیل معطوف می‌داریم:

۱- لازم است سریعاً با بسیج تمامی امکانات و به‌کارگیری تمام توان سازمان مدیریت بحران، هلال احمر و دستگاه‌های اجرایی سطح کشور و استان‌های هم‌جوار در جهت عملیات امدادرسانی مجروحان حادثه و عادی نمودن اوضاع اقدام شود.

۲- بیمارستان سرپل ذهاب جزء اولین ساختمان‌هایی بود که بر اثر زلزله تخریب شد و بیماران و کارکنان در زیر آوارها گرفتار شدند که یکی از نشانه‌های عدم توسعه‌یافتگی این مناطق و بی‌توجهی دولت‌های متعدد به این منطقه محروم از کشور است و باید سریعاً با تخصیص اعتبارات جهشی نسبت به جبران این محرومیت و عدم توسعه‌یافتگی اقدام شود.

۳- اثرات تاسف‌بار زلزله مذکور این هشدار را به مسئولان داد که ساختمان‌ها و اماکن مسکونی شهرها و روستاها و مراکز دولتی از استحکام مناسبی برخوردار نبوده؛ بنابر این ضرورت دارد در این رابطه در همه مناطق کشور اقدام جدی و پیشگیرانه صورت گیرد.

۴- همچنان که در زمینه آمار بیکاران استان کرمانشاه و شهرهای غرب کشور رتبه اول را دارد، متاسفانه از نظر توسعه و عمران شهری و روستایی هم به این مناطق بی‌توجهی صورت گرفته است؛ بنابر این ضروری است همه‌جانبه و عادلانه زمینه رشد همه مناطق کشور فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز