خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

تشریح محورهای ۶ گانه اصلاحات دولت در لایحه بودجه ۹۷

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۸۲۳

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به تشریح محورهای ۶ گانه اصلاحات دولت در لایحه بودجه سالانه پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت در جریان نشست علنی امروز مجلس که به بررسی گزارش دیوان محاسبات درمورد شاخص‌های بودجه‌ریزی ۹۷ اختصاص داشت، ضمن عرض تسلیت به زلزله‌زدگان یادآور شد: جا دارد ابتدا به‌عنوان سخنگوی دولت ابراز همدردی و تسلیت رییس‌جمهوری و اعضای دولت را به تمامی ملت شریف ایران به‌ویژه خانواده‌ها و نزدیکان زلزله‌زدگان شب گذشته در استان‌های غربی کشور اعلام کنم.

وی در ادامه به تشریح عملکرد دولت در تهیه لایحه بودجه سال ۹۷ پرداخت و گفت: باتوجه به این‌که قرار شد تمامی جلسات به تهیه پیش‌نویس این لایحه معطوف شود، ابراز امیدواری می‌کنم که لایحه بودجه سال ۹۷ در زمان مقرر تقدیم مجلس شود.

او یادآور شد: وعده دیگرمان این بود که بودجه سال ۹۷ با اصلاحات اساسی تهیه، تدوین و تقدیم مجلس شود تا درصروت لزوم شما نمایندگان در مجلس اصلاحات لازم را انجام دهید؛ چرا که این لایحه بودجه برش یک‌ساله‌ای است که بخشی از برنامه پنج‌ساله کشور را تشکیل می‌دهد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اظهارات و انتقادات مطرح شده در گزارش دیوان محاسبات که ازسوی عادل آذر مطرح شد، تاکید کرد: بنده از سال ۸۰ که در مجلس بودم این مشکلات بارها مطرح شده و مهم این است که چه راه‌حلی داشته باشیم که به سمت روش بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و بودجه‌ریزی عملیاتی برویم و باید بگویم که هم‌اکنون در دولت این مسئله را در دست اجرا داریم.

نوبخت گفت: آن‌چه بنا دارم تشریح کنم مباحث تئوریک نیست، بلکه آن چیزی است که ما در دولت به‌صورت عملیاتی انجام دادیم و اصلاحات اعمال‌شده در این لایحه شامل ۶ محور است که اگر این میزان اصلاحات کم است، شما در مجلس قادر به اصلاح مجدد هستید.

رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن تشریح ۶ محور اصلاحات اعمال شده در لایحه بودجه سال ۹۷ خاطرنشان کرد: ما در دولت و در جریان تهیه لایحه بودجه سال آینده، ردیف‌های بودجه‌ای که همیشه در بودجه وجود دارد و مانع شفافیت می‌شود، اصلاح کرده، تمرکز بودجه‌ریزی در تهران را به واسپاری اختیارات و تفویض ماموریت‌ها به استان‌ها محول کردیم و نظام درآمد بر هزینه استان‌ها را به گونه‌ای که تشویق بیشتری صورت بگیرد، انجام داده و اقدام مهمی نیز در راستای کاهش تصدی‌گری دولت انجام دادیم.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز