خبرگزاری کار ایران

پناهیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

برخی از تجلی محبت به اهل بیت ناراحت می‌شوند/ خداوند هم نمی‌تواند جلوی برخی یاوه‌سرایی‌ها را بگیرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۶۴۶

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تاکید کرد: برخی از نق‌بزنانِ حسودِ عنود که کلاً وقتی محبت به اهل بیت را در اوج و تجلی ببینند، ناراحت می‌شوند، خداوند متعال هم نمی‌تواند جلوی برخی این یاوه‌سرایی‌ها را بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنانی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ایراد شد، به برخی شبهه‌افکنی‌ها درباره نحوه برگزاری مراسم اربعین پرداخت و در این رابطه گفت که این رویداد میلیونی کاملاً خودجوش و بدون تبلیغات دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود.

وی در این رابطه به طرح مثالی نقض پرداخت و گفت: با این که این دولت رای آورد و ۲۴ میلیون رای دادند اما رای‌گیری انتخابات حساب و کار خود را دارد. مردم انتخاب می‌کنند که روال کاری انجام شود. ولی تاثیرگذاری بر دل‌ها فرق دارد. وقتی این دولت از مردم خواست برای دریافت یارانه‌ها ثبت‌نام نکنند، چه اتفاقی افتاد؟! حتی برخی مراجع نیز به میان آمدند و از مردم خواستند درصورتی که نیاز ندارند، برای یارانه ثبت‌نام نکنند. صداوسیما نیز کاملاً در خدمت قرار گرفت.

وی یادآور شد: مردم برده دستگاه‌های تبلیغاتی که نیستند؛ وقتی مسئله‌ای را نخواهند، گوش نمی‌دهند. این‌طور نیست که کسی بتواند مردم را تهییج کند برای یک زیارتی همچون زیارت اربعین.

این خطیب مذهبی اضافه کرد: حتی علمای حوزه، منبری‌ها و مداحان گرامی نیز در این زمینه نقش چندانی نداشتند. مداحان عزیزی هستند در کشور که نوار صوت‌شان در خانه‌های مردم وجود دارد و سال‌ها پس از توجه مردم به اربعین، مسائلی را مطرح کردند و این خواست خداوند بوده است.

پناهیان با اشاره به برخی مسائلی که ازسوی رسانه‌های بیگانه فارسی‌زبان درخصوص تهییج مردم ازسوی حاکمیت برای شرکت در این مراسم مذهبی مطرح شده، اشار کرده و گفت: خداوند متعال هم نمی‌تواند جلوی برخی این یاوه‌سرایی‌ها را بگیرد. جریان اربعین را مداحان و مبلغان دینی راه نینداختند.

وی در ادامه یادآور شد: روایاتی در باب زیارت اباعبدالله الحسین (ع) و درباره کربلای معلا و زیارت پیاده‌روی وجود دارد و در برخی روایات نیز زیارت اربعین را بالاتر از شهادت در راه خداوند می‌دانند. اما ما کی این زیارت را تبلیغ کردیم. ما صرفاً تحسین کردیم. حتی برای هیاتی‌های خودمان هم کار تبلیغی نکردیم. شما می‌دانید کار تبلیغی در این مسیری که دل‌ها خود به خود روشن شده، دوچندان می‌شود.

وی افزود: نکته دیگر این است که اگر قرار بود به‌خاطر تبلیغات باشد، مردم چرا در تهران، قم و شهرهای دیگر چرا می‌ریزند در خیابان‌ها. ما هیچ روایتی و توصیه‌ای نداریم که مردم از میدان امام حسین بروند زیارت شاه‌عبدالعظیم و این‌که می‌بینید چنین اتفاقی می‌افتد صرفاً به‌خاطر شوری است که در دل مردم وجود دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: ما قدرت سازمان‌دهی این دل‌های شیدا را نداریم. آن‌ها مبی‌بینند همین‌طور چاره‌ای نیست، راه می‌افتند که به سمت امام‌زاده‌ای بروند.

وی افزود: اگر کسی بگوید این توسط دستگاهی صورت گرفته که کاری ندارد. یک دستگاه مشابه دیگری هم برود علیه آن کاری انجام ندهد.

پناهیان گفت: برخی از نق‌بزنانِ حسودِ عنود که کلاً وقتی محبت به اهل بیت را در اوج و تجلی ببینند، ناراحت می‌شوند و خوشحال‌تر هستند که برای این روز همچون ختم نزدیکان‌مان سری تکان بدهیم، می‌گویند چرا تا به حال این‌طور نبوده و امروز این‌گونه شده است.

وی ادامه داد: پاسخ این است که اکنون است که شیعه می‌تواند از خود دفاع کند. ۱۵ سال پیش از این اگر قرار بود یک درصد چنین مراسمی برگزار شود، همه قتل عام می‌شدند و وقتی اباعبدالله الحسین می‌بینند که اکنون شیعیان می‌تواند امنیت خود را تامین کند، دل‌ها را بیدار می‌کند.

این خطیب مذهبی اضافه کرد: این‌که عقده‌های روانی را با اصطلاحات جامعه‌شناسی بنوسید که درست نیست. یک مشت افراد عقده‌ای و روانی که حاضر نیستند فکر کنند. می‌گویند چرا تاکنون مردم به اربعین نمی‌رفتند. چون که در دوران صدام قتل عام می‌شدند. مگر کور هستید، نمی‌بینید که مومنین منطقه را گرفته‌اند. امروز بعد از ۱۴۰۰ سال قادر به دفاع از خود هستند. چرا پیاده‌روی؟! چون ائمه برای پیاده‌روی صواب‌های بسیاری ذکر کرده‌اند و مومنین نیز قائل به این کلام بوده و ترجیح می‌دهند پیاده بروند.

او گفت: در محضر شریف شما از امام صادق (ع) می‌پرسم، شما می‌گویید زیارت اربعین صواب دارد و بهتر است پیاده برویم. من می‌پرسم یک زمانی تعداد شیعیان به‌قدری است که ۲۰ میلیون در بیابان خواهند بود. این سوال بیجا را می‌پرسم که آیا شما این مسائل را محاسبه کردید؟ معلوم است که حضرت محاسبه فرموده‌اند. بله یک زمانی مکتب هیاهو می‌خواهد.

پناهیان در پایان تصریح کرد: چرا باید خودمان را محروم کنیم. الحمدالله موشک‌های سپاه پاسداران امنیت ما را تامین کرده و ما هم می‌رویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز