خبرگزاری کار ایران

کامران آقایی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

برخی مواد قانونی در انتظار تامین نظر شورای نگهبان به حالت متروک درآمده‌ است

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۴۷۹

عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز گفت:در موارد خاص برخی از مواد قانونی در انتظار تامین نظر شورای شورای نگهبان و ایرادهایی که وجود داشته به حالت متروک درآمده‌اند.

کامران آقایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در رابطه با تفسیر قوانین توسط شورای نگهبان، گفت: بعد از انقلاب اصولی بوجود آمد که به‌موجب آن تمام مقررات باید بااصول دینی منطبق شوند این مقررات در چارچوب شورای نگهبان بررسی می‌شود و این شورا وظیفه بررسی قوانین از حیث مطابقت با شرع را دارد.

عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز، گفت: نظام قانون‌گذاری ما وضعیت قانون‌گذاری را مشخص کرده است؛ به‌این‌معنا که مجلس قانونی را وضع می‌کند بعد از آن در شورای نگهبان بررسی می‌شود و در صورت وجود اشکال، آن قانون را به مجلس ارجاع و در نهایت اگر اختلافاتی باشد در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود.

این وکیل دادگستری افزود: حقوقدان‌ها معتقد هستند این مسیر همواره باید مدنظر باشد اگر قانونی وجود دارد که جنبه غیرشرعی دارد، باید مجلس به آن توجه کند و به شورای نگهبان ارجاع دهد تا آنجا بررسی شود.

وی تاکید: در موارد خاص برخی از مواد قانونی در انتظار تامین نظر شورای شورای نگهبان و ایرادهایی که وجود داشته به حالت متروک درآمده‌اند. به نظر می‌رسد اگر بخواهیم قانون اساسی را به‌عنوان قانون مادر حفظ کنیم و مجموعه مقررات فعلی قابلیت استناد خود را حفظ کنند باید مکانیزم قانون‌گذاری که در قانون اساسی پیش بینی شده حفظ شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز