خبرگزاری کار ایران

وکیلی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو:

دولت لایحه وزارت انرژی و آب و محیط زیست را به مجلس ارائه دهد/مساله آب، محیط زیست و خاک به عنوان یک پکیج دیده شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۳۶۳

نماینده تهران گفت: دولت باید با مطالعه لایحه وزارت انرژی و آب و محیط زیست را به مجلس ارائه دهد چرا که ما دچار کج رفتاری هستیم و نگاه بخشی اتفاق افتاده است و هر یک از وزارتخانه‌های نیرو، کشاورزی و سازمان محیط زیست هر کدام به راه خود می‌روند و منابع را هدر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی وکیلی در جلسه بعد از ظهر رای اعتماد به وزیر نیرو در موافقت با او اظهار داشت: مساله آب موضوع چالش‌های پیرامون کشور است و مخالفین در این رابطه دغدغه مشترک دارند. بحران آب فقط مربوط به کرمان و یزد و مشهد نیست چهارمحال، خوزستان، کردستان، مازندران و گیلان، بندرعباس نیز نگران این موضوع هستند و دغدغه مند. همه ملت ایران دل نگران هستند و بیم بحران آب در همه حوزه انرژی وجود دارد.

وی افزود: بیم بحران آب برای تبدیل شدن به بحران امنیتی وجود دارد و این توصیف خوشایندی نیست بنابراین باید بدانیم که چه باید کرد.

وکیلی تصریح کرد: ما اشکال مختلف مدیریت در حوزه انرژی را در کشور داشته‌ایم در حوزه اسناد بالادستی و احکام برنامه پیش بینی‌های لازم را داشته‌ایم که باید از ظرفیت‌های آب دریا استفاده شود اما این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

وی ادامه داد: امروز فرصتی فراهم شده و قافله به آقای اردکانیان رسیده که از تجربه جهانی و دانش کافی برخوردار است و پشتوانه دانش او ما را امیدوار می‌کند که انباشت مشکلات حوزه آب با کسی که حداکثر مشروعیت را دارد می‌تواند در راستای بهبود قدم بردارد.

وکیلی تاکید کرد: همگان با اطلاع از رزومه او اذعان می‌کنند که او از دانش و تجربه کافی در حوزه شناخت در داخل و همچنین ساختار وزارتخانه برخوردار است و اقبال کارشناسان این مجموعه به او مشروعیت بخشیده که بتواند گام‌های اساسی بردارد.

وی با ابراز قدردانی از انتخاب اردکانیان به عنوان وزیر از سوی دولت خطاب به او گفت: شما تجربه فراوانی در زمینه مهمترین چالش کشور دارید ما سال‌ها منتظریم که سند درازمدت آب کشور تدوین شود.

این نماینده مجلس خطاب به اردکانیان ادامه داد: ما انتظار داریم که در حضور نمایندگان تعهد دهید که برای ۵۰ سال آینده مساله آب به گونه‌ای حل شود که آب امنیتی نشده بلکه امن باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت تعاملی که از شما سراغ داریم انتظار می‌رود که مساله آب محیط زیست و خاک به عنوان یک پکیج دیده شود.

وکیلی یادآور شد: دولت باید با مطالعه لایحه وزارت انرژی و آب و محیط زیست را به مجلس ارائه دهد چرا که ما دچار کج رفتاری هستیم و نگاه بخشی اتفاق افتاده است و هر یک از وزارتخانه‌های نیرو، کشاورزی و سازمان محیط زیست هر کدام به راه خود می‌روند و منابع را هدر می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی در وزارت نیرو خاطرنشان کرد: از این رقم ۱۶ هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران بخش خصوصی برق است. در این راستا برخی نگرانند که با توجه به تخصص اردکانیان در حوزه آب توازن به هم می‌ریزد و از پتانسیل انرژی برای حل مساله آب استفاده می‌شود در هر صورت ما انتظار داریم که با رای حداکثری به اردکانیان مشروعیت او جهت حل مهمترین مساله کشور به کار بسته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز