خبرگزاری کار ایران

دادستان کرمانشاه مطرح کرد:

استقرار مرکز فوریت‌های قضایی در مسیر زائران اربعین/تشکیل شعبه قضایی در نقطه صفر مرزی کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۲۲۴

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از استقرار مرکز فوریت‌های قضایی به صورت شبانه‌روزی و ارائه خدمات قضایی به زائران حسینی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین صادقی دادستان کرمانشاه گفت: با عنایت به واقع شدن استان کرمانشاه در مسیر تردد زائران اربعین حسینی و تردد بیش از دو میلیون زائر از این استان دستگاه قضایی استان کرمانشاه هم در جهت عمل به وظایف قانونی خود در آمادگی کامل به سر می برد.

وی در تشریح جزییات برنامه‌ریزی‌های انجام شده از استقرار مرکز فوریت‌های قضایی (کشیک) در مسیر راهپیمایی زائران به صورت شبانه‌روزی و حضور مستمر قضات تحقیق جهت ارائه خدمات قضایی از نقطه ورود زوار به استان در شهرستان کنگاور تا مرز خسروی خبر داد و اظهار داشت: شعبه ویژه رسیدگی نیز در نقطه صفر مرزی جهت رسیدگی فوری به جرایم مرتبط از قبیل خروج غیرقانونی از مرز و... استقرار یافته است.

صادقی افزود: به پیشنهاد رییس کل محترم دادگستری استان از ظرفیت محکومین به مجازات‌های جایگزین حبس نیز به منظور ارائه خدمات رفاهی و عمومی به زائرین و پاکسازی محیط تردد استفاده خواهد شد.

وی همچنین از نظارت بر موکب‌‌ها و مسیر تردد زائران و جلوگیری از فعالیت افراد بدون مجوز و تقویت گشت‌‌های انتظامی به منظور پیشگیری از وقوع جرایمی مانند عبور غیرمجاز، سرقت، خرید و فروش مواد مخدر، تکدی‌گری و انجام اقدامات غیربهداشتی خبر داد.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: شناسایی نقاط حادثه‌‌خیز و اتخاذ تدابیر ترافیکی ویژه، نظارت بر پارکینگ‌ها، استفاده از فضاهای عمومی مدارس، مساجد و... نظارت جدی بر فعالیت رستوران‌ها و ارائه خدمات با کیفیت، جلوگیری از گران‌فروشی، هماهنگی با شرکت‌های بیمه در ارائه خدمات در اسرع وقت از مهمترین تصمیمات اخذ شده با هدف تسهیل در برگزاری راهپیمایی اربعین از مسیرهای واقع در استان کرمانشاه است.

صادقی با تاکید بر اینکه خروج بدون پاسپورت و اخذ ویزا امکانپذیر نیست و جرم است، اظهار داشت: هموطنان عزیز با گذرنامه و اخذ ویزا به این سفر معنوی اقدام کنند؛ چراکه خروج غیرقانونی جرم است و متخلفان  در ایران و عراق با واکنش کیفری مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز