خبرگزاری کار ایران

به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

مجلس طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را اصلاح کرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۰۰۶

نمایندگان مجلس به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، موادی از طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را برای طرح نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

بر این اساس، نمایندگان مجلس برخی از مواد را اصلاح عبارتی کردند و دو ماده را اصلاح کامل کردند که ماده ۸ به شرح زیر اصلاح شد: به‌منظور حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستباف عنوان صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به صندوق  توسعه صنایع دستی و فرش و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی اصلاح می گردد. ۳۰ درصد درآمدهای سازمان میراث فرهنگی از اجاره اماکن و فروش بلیت، بخشی از منابع صندوق کارآفرینی و امید و کمک های بخش های دولتی و غیردولتی و درآمدهای حاصل از فعالیت های صندوق پس از درج در بودجه سنواتی و گردش خزانه به منابع صندوق اضافه می شود.

در ادامه این ماده آمده است: به منظور تحقق اهداف فوق اساسنامه صندوق ظرف مدت ۶ ماه پس از تصویب این قانون با پیشنهاد مشترک سازمان میراث فرهنگی و وزارت صنعت تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

ماده ۱۵ نیز به این ترتیب اصلاح شد که تعیین نحوه صدور کلیه مجوزهای فعالیت صنایع دستی و فرش دستباف و همچنین هماهنگی، نظارت، بازرسی و رسیدگی به تخلفات واحدهای ذیربط بر اساس آیین‌نامه ای است که در چارچوب قانون نظام صنفی توسط سازمان میراث فرهنگی و وزارت صنعت ظرف سه ماه پیشنهاد و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز