خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن مطرح شد؛

دلخوش: بگویید «خفه شو» و من دیگر حرف نمی‌زنم / لاریجانی: احساساتی صحبت نکنید

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۸۸۸

در جریان رسیدگی به گزارش تخلفات منطقه آزاد ماکو یک عضو کمیسیون اقتصادی نسبت به عدم توجه به گزارش کارگروه‌ها در این کمیسیون انتقاد کرد و رییس مجلس این انتقاد را وارد نداست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، کاظم دلخوش در جریان نشست علنی امروز مجلس که به رسیدگی به تخلفات منطقه آزاد ماکو اختصاص داشت، اخطاری با استناد به ماده ۶۷ قانون اساسی: ما نمایندگان سوگند یاد کردیم و تعهد داده‌ایم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان حقوق مردم باشیم.

وی با بیان این‌که رییس مجلس شان نمایندگان را رعایت نمی‌کند، گفت: رییس کمیسیون اقتصادی بنده را به عنوان سرگروه بررسی تخلفات منطقه آزاد ماکو انتخاب کرده و ما ۱۳ جلسه کارشناسی با دستگاه‌های ذیربط داشتیم و نظر کارشناسی بخش‌های مختلف حتی وزارت اطلاعات را دریافت کرده و همچنین یک بار هم بازدید میدانی داشتیم اما سر سوزنی به گزارش کارگروه توجه نشده است.

علی لاریجانی در واکنش به این اخطار گفت: ارجاع کار به کارگروه‌ها سازوکار داخلی کمیسیون‌ها است و در صحن علنی هرچه از کمیسیون ارجاع شود مورد بررسی قرار می‌گیرد ۱۰ نفر از نمایندگان گفتند که در ماکو تخلفاتی صورت گرفته است.

وی افزود: آیین‌نامه این اجازه را می‌دهند که بررسی در این موارد را به کمیسیون ارجاع داده که رسیدگی کند اما این‌که کارگروه نظر دیگری دارد و کمیسیون نظر کارگروه را نپذیرفته، خلاف نیست و من این تذکر را نابجا می‌دانم.

دلخوش که از توضیحات رییس مجلس قانع نشده بود، صحبت‌های لاریجانی را قطع کرد و گفت: وقتی رییس کمیسیون یک نماینده را مامور می‌کند، جای تاسف است که شما اینچنین می‌گویید. می‌توانید بگویی دلخوش «خفه شو» حرف نزن. من دیگر صحبت نمی‌کنم.

لاریجانی با بیان این‌که شما شان مجلس را رعایت نمی‌کنید، اظهار کرد: احساساتی صحبت نکنید. شما بحث‌هایتان را مطرح کردید و بیش از این نیز نمی‌توانید صحبت کنید. این‌که گزارش کارگروه در کمیسیون مسموع واقع نشده یک موضوع داخلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز