خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در جمع خبرنگاران:

جلسه فراکسیون مستقلین ولایی با جضور اردکانیان و غلامی در روز چهارشنبه/ روحانی فشارهایی را در مسیر معرفی وزرا متحمل شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۶۹۴

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی از این فراکسیون در روز چهارشنبه هفته جاری با حضور وزرای پیشنهادی علوم و نیرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در حاشیه نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو اعلام کرد: فراکسیون مستقلین ولایی روز چهارشنبه این هفته با وزرای پیشنهادی علوم و نیرو تشکیل جلسه می‌دهد تا در جریان برنامه‌ها و دفاعیات آنها قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین پیش از جلسه علنی روز یکشنبه هفته آینده که به رای اعتماد به این دو وزیر پیشنهادی اختصاص دارد در جلسه صبح فراکسیون مستقلین رای‌گیری خواهیم کرد و نظر فراکسیون را در بیانیه‌ای اعلام می‌کنیم.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درباره این دو وزیر پیشنهادی فراکسیونی تصمیم خواهند گرفت، گفت: مهمترین بحث در وزارت نیرو بحث آب است و آقای اردکانیان نیز برنامه‌های خوبی در این حوزه دارند که البته باید ببینیم این برنامه‌ها در حوزه سخت‌افزاری است یا نرم‌افزاری.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس همچنین در پاسخ به سوالی در مورد برخی انتقادها نسبت به وزیر پیشنهادی علوم گفت: طبیعتا دانشگاه باید نسبت به وزیر علوم احساس رضایت کند. دانشگاهیان برای پیروزی آقای روحانی زحمات بسیاری کشیدند و رئیس‌جمهوری مدیون آنها است. بنابراین نظر دانشجویان، دانشگاهیان و تشکل‌های دانشجویی برای آنها مهم است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته نظرات دانشجویان در فضای مجازی منتشر شده، خاطرنشان کرد: البته در این مدت فضا کمی تعدیل شده و احتمالا تا زمان برگزاری جلسه رای اعتماد فراز و نشیب‌های بسیاری طی خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قاعدتا آقای روحانی محدودیت‌ها و فشارهایی را در مسیر معرفی وزرا متحمل شده و مجلس سعی می‌کند این فشارها را گرم و تعدیل کند.

وی با تاکید بر ارزیابی دقیق و کارشناسی وزرای پیشنهادی در مجلس درباره علت طولانی شدن روند معرفی وزرا اعلام کرد: طولانی شدن روند معرفی وزرا آن هم در دوره دوم برای رئیس جمهور خوب نبود. با این حال اگر این گزینه‌ها رای نیاورند مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان درباره رویکرد کلی مجلس نسبت به این دو وزیر پیشنهادی گفت: امروز استمزاجی در میان نمایندگان انجام دادم و به نظرم اوضاع وزرای پیشنهادی آنچنان که تصور می‌شود خراب نیست. طبیعتا ممکن است بعضی نمایندگان نظرات منفی داشته باشند اما در مجموع مجلس گارد منفی نسبت به این دو وزیر پیشنهادی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز