خبرگزاری کار ایران

زمان برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۶۶۷

دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه پایان ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی صباح،‌ قزاقستان اعلام کرد که دور جدید مذاکرات آستانه درباره درگیری‌ها در سوریه در پایان ماه جاری میلادی به عنوان بخشی از تلاش‌ها با هدف پایان دادن به شش سال جنگ داخلی در سوریه برگزار خواهد شد.

این نشست دو روزه که از ۳۰ تا ۳۱ اکتبر در پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد،‌ هفتمین دور این مذاکرات خواهد بود که در سال جاری میلادی و با حمایت ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود.

وزارت خارجه قزاقستان در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: «کشورهایی که به دنبال پایان درگیری‌ها در سوریه هستند، توافق کردند که هفتمین دوره مذاکرات سوریه در سطوح بالا در تاریخ ۳۰ و ۳۱ اکتبر آینده برگزار شود.»

این مذاکرات روند تدریجی آتش‌بس‌ها و خروج مناطق از درگیری‌ها را افزایش خواهد داد. در آخرین دور این مذاکرات که سپتامبر گذشته برگزار شد، ایران، روسیه و ترکیه توافق کردند که نیروهایی برای گشت‌زنی در مناطق تحت کنترل مخالفان در استان ادلب و مناطق همسایه آن اختصاص پیدا کند.

در تاریخ چهارم ماه می،‌ روسیه، ترکیه و ایران توافقی را در آستانه پایتخت قزاقستان امضا کردند که بر اساس آن مناطقی در سوریه به عنوان مناطقی خارج از درگیری و امن شناخته می‌شوند.

ایران،‌ روسیه و ترکیه پیش‌تر توافق کرده بودند تا همه اقدام‌های مورد نیاز برای ادامه مبارزه با داعش،‌ جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی را در مناطقی از سوریه و عراق فراهم کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز