خبرگزاری کار ایران

فرهاد رهبر:

اتاق فکر آمریکا جز یک توپ خالی نیست/ امروز به ۴۰ کشور سلاح صادر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۳۲۹

رئیس پیشین دانشگاه آزاد گفت: ما اگر بخواهیم کارنامه جمهوری اسلامی را بررسی کنیم باید بگوییم امروز داریم به چهل کشور سلاح صادر می‌کنیم و اول انقلاب و جنگ یک اسلحه ساده را خریداری می‌کردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فرهاد رهبر در نشست «شنبه‌های انقلاب» گفت: جمهوری اسلامی با شعار استقلال و آزادی پایه‌گذاری شد و با رهبری مقام معظم رهبری ادامه یافت. جمهوری اسلامی تهدیدی برای منافع استکبار است.

 

وی تاکید کرد: سرزمین ایران با این سابقه سکونت و تمدن مزیت بزرگی برای ایران و دنیا است. موقعیت جغرافیایی ایران پل ارتباطی شرق و غرب و شمال به جنوب است و همچون یک صلیب طلایی است. منطقه آسیا هم یکی از مهمترین مناطق جهان است که بیش از ۷۰ درصد از منابع را در بر دارد. این منطقه را قلب جهان نامگذاری کرده و گفته‌اند هرکس بر این منطقه حاکمیت کند، ابرقدرت جهان خواهد بود.

رییس سابق دانشگاه آزاد اظهار کرد: بسیاری برای حضور در این منطقه، تلاش دارند. رهبری گفته‌اند نظام اسلامی و استقلال‌طلبی و روحیه انقلابی از دلایل دشمنی آمریکا با ایران است. استکبار برای خنثی‌سازی منطقه طرح‌هایی از جمله طرح انتقال نفت و گاز و طرح انتقال آب از ترکیه به عربستان را اجرا کرده یا در  دست برنامه‌ریزی دارند.

رییس پیشین دانشگاه تهران افزود: حدود بیش از بیست سال که گذشت دیدند این طرح‌ها جواب نمی‌دهند و خواستند دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای را محدود کنند. اولین بحث آنان طرح داماتو بود. دیگری طرح کونوکو و اختصاص بودجه بیست میلیون دلاری برای محدودسازی جمهوری اسلامی بود.

رهبر تصریح کرد: ما اگر بخواهیم کارنامه جمهوری اسلامی را بررسی کنیم باید بگوییم امروز داریم به چهل کشور سلاح صادر می‌کنیم و اول انقلاب و جنگ یک اسلحه ساده را خریداری می‌کردیم.

وی با بیان اینکه به تکنولوژی هسته‌ای دست پیدا کرده‌ایم، گفت: آن‌ها موفق نخواهند شد که ما را در این زمینه محدود سازند. خودشان اعتراف می‌کنند که تحریم‌ها نتوانسته ایران را محدود کند. در دور جدید تحریم‌ها یک مثلث شوم واشنگتن، تل‌آویو و ریاض شکل گرفت و این نشان می‌دهد که ایران اینقدر قدرتمند شده که یک کشور نمی‌تواند با آن مقابله کند.

رییس پیشین دانشگاه آزاد گفت: اتاق فکر آمریکا جز یک توپ خالی نیست که در راسش سازمان خزانه‌داری و در ذیلش با یک مجموعه‌ای برای مقابله با ایران طراحی شده است. در این اتاق فکر بررسی کرده‌اند که تحریم‌ها چگونه می‌تواند اثر دا‌شته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز