خبرگزاری کار ایران

منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا:‌

حرف‌های ترامپ باعث شد منتقدان برجام به صف حامیان آن بپیوندند

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۲۶۵

قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره اظهارات ترامپ با بیان اینکه صحبت‌های ترامپ بیشتر از این که ایران را دچار انزوا کند آمریکا را به انزوا می‌کشاند، گفت: یک کشور قدرتمند مانند آمریکا به قدری ضعیف و ناتوان شده است که ناچار است نقض عهد و پیمان‌شکنی کند.

رسول منتخب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره اظهار رئیس‌جمهور آمریکا درباره نقض برجام و حفظ انسجام داخلی در چنین شرایطی گفت: حرف‌های ترامپ یک عهدشکنی آشکار و روشن از سوی دولت آمریکا بود. نقض این پیمان چندجانبه و بین‌المللی ضربه سنگین و جبران‌ناپذیری را به حیثیت دولت و ملت ایالات متحده وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: نقض عهد و پیمان‌شکنی از نظر عقل، منطق و عرف جهانی یک امر کاملا مردود و محکوم است. ترامپ با صراحت و وقاحت گفت که این پیمان را قبول نداریم و در آن خدشه وارد کرد و این احتمال  وجود دارد که از آن خارج شود .

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان این که ترامپ پیمان‌شکنی و بداخلاقی سیاسی و بین‌المللی در تاریخ آمریکا و جهان خواهند ماند، عنوان کرد: صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد یک کشور قدرتمند مانند آمریکا به قدری ضعیف و ناتوان شده است که ناچار  است نقض عهد و پیمان‌شکنی کند.

وی در ادامه افزود: ادبیاتی که ترامپ به کار برده نشان از دشمنی و کینه عمیق دولت آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد، در سخنان رئیس‌جمهور ایالات متحده کینه‌توزی، تهمت، دروغ و جسارت‌ها به مردم کشورمان را مشاهده کردید.

منتجب‌نیا با اشاره به سپردن تصمیم‌گیری درباره سرنوشت برجام به کنگره گفت: ترامپ یک تخلف اخلاقی، سیاسی و بین‌المللی را مرتکب شد. اما جرات و جسارت این را ندارد که خودش مستقیما به عنوان رئیس ایالات متحده این گناه را به گردن بگیرد، او توپ را به میدان کنگره انداخته و می‌خواهد کنگره را درگیر کند و  شریک جرمی برای خودش بتراشد .

وی تاکید کرد: این پیمان و موافقت‌نامه بین ایران و آمریکا نبوده است که یک‌جانبه بتواند آن را نقض کند؛ بلکه یک پیمان بین‌المللی و مصوبه شورای امنیت بوده است و با کناره‌گیری آمریکا نقض نخواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: همان‌طور که اتحاد اروپا، چین و روسیه اعلام کردند پشت این پیمان‌نامه ایستاده‌اند و تنها آمریکا بداخلاقی و سوءنیت خودش را با این عمل ابراز کرد.

وی با بیان اینکه ترامپ با این اقداماتش کاملا آمریکا را به انزوا می‌کشاند، گفت: نکته جالب اینجا است که دولت‌مردان آمریکا می‌خواستند یک اجماع جهانی علیه ایران به وجود بیاورند،‌ اما امروز اجماع جهانی علیه آمریکا است. انسان‌های شریف و با وجدان اظهارات ترامپ و نقض برجام را تائید نمی‌کند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه با خاطرنشان کردن این مطلب که ترامپ تلاش داشت بین ملت و حکومت اختلاف بیاندازد و دشمنی‌اش را از این طریق اعمال کند، گفت: این عمل نتیجه عکس خواهد داد ملت،‌ دولت، حکومت، نهادها و قوای مختلف همه یکصدا و هماهنگ در برابر آمریکا ایستاده و خواهند ایستاد و اینگونه اقدامات، وحدت و انسجام را در ایران مستحکم‌تر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حتی آن‌هایی که انتقاد جزیی به قضیه برجام داشتند، وقتی می‌بینند ترامپ و اسرائیل دست به دست هم داده‌اند و خواهان نقض آن هستند، پی می‌برند برجام به زیان ایران نبوده است.

منتخب‌نیا با اشاره به رفتار دولت رژیم صهیونیستی عنوان کرد: مشخص است برجام به زیان اسرائیل بوده است. مشاهده کردید که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله از اقدامات به اصطلاح خودش شجاعانه ترامپ  تقدیر و تشکر می‌کند.

وی ادامه داد: این اقدامات باعث شد منتقدان برجام به صف حامیان پیوندند و یک صف واحد و منسجم در برابر آمریکا به وجود بیاورند. بنابراین این اقدام ترامپ بسیار برای آمریکا مضر و از جهتی مفید برای ایران بوده است. این اظهارات ترامپ بیش از آن که بخواهد ضربه‌ای به ایران بزند به دولت و ملت آمریکا ضربه زده است، البته ممکن است خسارت‌های مادی جزیی به ایران زده شود اما ایران خودش را برای همه گزینه‌ها آماده کرده است و برای هر سناریو راه حلی را در نظر دارد اما آبروی رفته دولت آمریکا باز نمی‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز