خبرگزاری کار ایران

رحیمی در تلگرام:

سخنان شب گذشته، اولین شکست مفتضحانه ترامپ پس از مانور سیاسی‌اش بود

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۱۶۲

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تاکید بر این‌که مقامات ایرانی در سطوح عالی سخنرانی رییس‌جمهوری آمریکا را پیش‌بینی می‌کردند، نوشت: اجماع قوی و سازنده جهان نسبت به برجام ادامه دارد و شرکای آمریکا در برجام بعد از سخنان ترامپ نیز به‌طور محکم مسیرشان را از رویکرد مخرب آمریکا جدا کردند.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی در واکنش به اظهارات شب گذشته رییس‌جمهوری آمریکا و پاسخ رییس‌جمهوری کشورمان به این اظهارات بی‌اساس، در کانال تلگرامش نوشت: بدون تردید تضعیف برجام به تقویت ایران منجر خواهد شد. منطق شکننده آمریکا با سخنان ترامپ برای جهان آشکار شد و نشان داد حلقه ترامپ همچنان برای جامعه امریکا بی‌اعتباری و هزینه‌های کلان می‌سازد.

فقر حقوقی و ضعف مفرط دیپلماسی در سخنان ترامپ موج می‌زد و علاوه بر ادبیات نازل وی، تاثیر دلارهای نفتی عربی در سخنان بی‌پروای او کاملاً مشهود بود.

ترامپ هیچ‌گونه حرف جدیدی برای ایران و جهان نداشت و رجزهایش هم به‌سرعت نخ‌نما و پوسیده شده است.

اتهامات واهی مداخله ایران در کشورهای منطقه ازسوی خود این کشورها مدعی ندارد و ترامپ خود را وکیل مدافع بی‌وکالت کشورهای منطقه فرض کرده است.

پیش‌بینی این سخنان درسطوح عالی توسط مقامات ارشد ایرانی شده بود و هوشمندانه آمادگی پاسخ قاطع را داشتیم و سخنان صریح و کوبنده دکتر روحانی نیز نشان از دست برتر ایران در تهدیدهای فزاینده داشت.

اجماع قوی و سازنده جهان نسبت به برجام ادامه دارد و شرکای آمریکا در برجام بعد از سخنان ترامپ نیز به‌طور محکم مسیرشان را از رویکرد مخرب آمریکا جدا کردند و بر حفظ برجام و منافع جهانیش پافشاری نمودند و این اولین شکست مفتضحانه ترامپ پس از مانور سیاسی‌اش بود.

افکار عمومی امریکا شاهد افزایش بی‌اعتباری پرچم و دولت خود به‌دست ترامپ هستند و این خسارت و خفت بزرگی برای یک ملت است، اگر چه چالش برجام در رقابت‌های حزبی و انتخاباتی امریکا قابل ردیابی است اما تهدید امنیت و صلح جهانی با سخنان و تصمیمات ترامپ خسارتی است که جامعه آمریکا هزینه هایش را متحمل خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران با اولویت امنیت و منافع ملی، مسیر همکاری بین‌المللی برای تامین و تقویت امنیت و صلح در منطقه را در چهارچوب قواعد بین‌المللی با قوت ادامه خواهد داد و در این فرایند به عقب برنمی‌گردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز