خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن؛

حاجی دلیگانی: بستن دفاتر نمایندگان در روزهای جلسه علنی به نفع مجلس نیست / پزشکیان: این مسئله مصوبه هیات رییسه نیست

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۳۳۰

نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اصولگرای شاهین‌شهر در مجلس گفت که بسته بودن دفاتر نمایندگان در روزهای جلسه علنی مصوبه هیات رییسه نیست و قطعاً این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان نشست علنی امروز مجلس در تذکری با استناد به ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره لزوم رعایت حفظ شون مجلس گفت: روز گذشته دفاتر نمایندگان به روی مردم بسته بود، حال این‌که این‌جا خانه ملت است و مردم از نقاط مختلف کشور به اینجا می‌آیند تا با نمایندگان‌شان صحبت کنند.

وی با طرح این پرسش که این تصمیم براساس چه منطقی گرفته شده است، گفت: روز گذشته مردم وقتی با درهای بسته مواجه شده‌اند، در مقابل مجلس تجمع کرده بودند و گلایه داشتند که چرا درهای مجلس به روی آنها بسته است. این‌گونه تصمیمات خلق‌الساعه به نفع مجلس نیست و با شان مجلس همخوانی ندارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: اگر ادعا می‌کنیم که عصاره ملت و نماینده مردم هستیم نباید چنین کارهایی را انجام دهیم.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: حداقل باید از قبل اطلاع‌رسانی شود، نه اینکه بنری جلوی مجلس نصب شود با این محتوا که در روزهای جلسه علنی دفاتر نمایندگان بسته است، اگر این موضوع مصوبه هیات رییسه است،‌ باید آن را لغو کنید.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: این موضوع مصوبه هیات رییسه نیست؛ ولی ما قطعاً آن را پیگیری می‌کنیم چون مجلس پناهگاه مردم است و باید جواب‌گوی آنها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز