خبرگزاری کار ایران

سردار علایی:

آیت‌الله هاشمی همواره به دنبال تقویت قدرت دفاعی ایران بود

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۲۲۳

سردار علایی تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی به دنبال تقویت قدرت دفاعی ایران بود و می‌کوشید ضعف‌های ما را در این زمینه برطرف کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین علایی در همایش «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و هشت سال دفاع مقدس» با بیان این که اصل دفاع مقدس به عنوان جنگ برای آقای هاشمی مطرح نبود و همواره در هر طرحی برای جنگ، به دنبال رسیدن به صلح بود، گفت: آقای هاشمی وقتی به جنگ آمد در ذهنش این بود که چگونه بجنگیم تا جنگ پایان یابد.

وی ادامه داد: ایشان از وقتی فرماندهی جنگ را به عهده گرفتند به دنبال راهی برای پایان دادن به آن بود و استراتژی ایشان در این زمینه این بود که با داشتن دست بالا در برابر عراق، شرایط را برای صلح آماده کنند.

این فرمانده سابق سپاه با اشاره به عملیات فاو اظهار داشت: ما در فاو اقدام بسیار بزرگی کردیم که فرمانده آن هم آقای هاشمی بود و مسئله اصلی در آن عملیات این بود که ما وقتی اروند رود را گرفتیم در واقع صورت مسئله جنگ را پاک کردیم.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی آینده را در ذهن خود مجسم می‌کرد و به حق در جنگیدن به دنبال این بود که با خاتمه دادن به جنگ می‌توان نظام بعث عراق و صدام حسین را سرنگون کرد.

علایی با تاکید بر اینکه هاشمی به دنبال تقویت قدرت دفاعی ایران بود، عنوان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  می‌کوشید ضعف‌های ما را در این زمینه برطرف کند و به نظرم آقای هاشمی دنبال این بود که از نقاط ضعف‌های دشمن استفاده کند و ما را تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی در دوران سفر خود به چین موشک‌هایی را دریافت کرد که باعث بنیان‌گذاری صنعت موشکی ایران شد که امروز به آن افتخار می‌کنیم و به حق هم جای افتخار دارد، ثمره فکر آیت الله هاشمی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز