خبرگزاری کار ایران

نوروزی از جزییات جلسه کمیسیون قضایی خبر داد؛

افراد نیازمند از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف می‌شوند/ تاکید بر ممنوعیت تولید و حمل سلاح سرد بدون اخذ مجوز

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۲۲۱

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در تشریح نشست این کمیسیون گفت: در جلسه امروز برای تامین‌نظر شورای شورای نگهبان ممنوع اعلام شد.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست بعدازظهر امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعلام کرد: در این جلسه، طرح الحاق ۲ تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده درخصوص حمل سلاح سرد از قبیل چاقو، ساطور و شمشیر ارجاعی از صحن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این طرح چند ماه پس از بررسی در صحن به شورای نگهبان ارسال شد اما شورای نگهبان با توجه به  تشخیص برخی ایرادات، طرح را مجدداً به مجلس ارسال کرد و امروز در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده اصولگرای رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابر ایراد شورای نگهبان باید مشخص می‌شد که آیا سلاح سرد تنها شامل پنجه‌بوکس است یا سلاح‌های دیگری را نیز دربرمی‌گیرد و این در حالی است که کمیسیون تمامی سلاح‌های سرد را مدنظر قرارداده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین گفت: بنابراین حمل، تولید، استفاده و واردات تمامی سلاح‌های سرد ممنوع است؛ مگر اینکه مجوزهای لازم از اتحادیه دریافت شده باشد.

نوروزی در پایان تصریح کرد: همچنین در جلسه امروز مقرر شد افراد تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی با ارائه کارت مددجویی و با تایید مراجع مذکور در تمامی مراحل از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز