خبرگزاری کار ایران

محمدعلی انصاری:

همایش بزرگداشت آیت‌الله مصطفی خمینی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۱۱۷

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) از برگزاری همایش بزرگداشت حاج آقا مصطفی خمینی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری در جلسه ستاد برگزاری چهلمین سالگرد بزرگداشت آیت الله سید مصطفی خمینی گفت: هنوز در آغاز راه معرفی چهره‌هایی همچون آیت‌الله سید مصطفی خمینی که نقش بی‌بدیلی در پیشرفت نهضت امام خمینی داشتند، قرار داریم.

وی ادامه داد: علیرغم گذشت ۴۰ سال از شهادت حاج آقا مصطفی، حق ایشان و  یاران امام در معرفی کامل شخصیت و بینششان ادا نشده است. هنوز یادمان نرفته است که حضرت امام(س) شهادت ایشان را از الطاف خفیه الهی خواندند و این مبالغه نیست اگر بگوییم پیروزی انقلاب اسلامی مرهون شهادت آقا مصطفی و جریانی است که پس از شهادت و در بزرگداشت ایشان به راه افتاد؛ بنابراین باید هر آنچه در توان داریم در معرفی و بزرگداشت ایشان به کار ببندیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) تاکید کرد: انتظار داریم در فضای خبری و تبلیغات کشور در مدت باقی مانده تا آبان فضای رسانه‌ای کشور به این موضوع بپردازد ضمن آنکه ماه آبان ماهی است که دربردارنده حوادث مهم دیگری از انقلاب است که هریک به همین مناسبت نیز مرتبط است. 

انصاری تاکید کرد: خوشبختانه در سال ۷۶ در بیستمین سالگرد شهادت ایشان در کنگره‌ای علمی که از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام در قم برگزار گردید آثار فقهی، اصولی و تفسیری ایشان منتشرشده است. اکنون در چهلمین سال شهادت ایشان بنا به درخواست بسیاری از مراکز فرهنگی و دوستداران امام و انقلاب به پیشنهاد موسسه و موافقت تولیت محترم موسسه و حرم امام، سیدحسن آقای خمینی قرار بر این شده است به نشانه تجلیل از خدمات علمی و عملی این عالم مجاهد همایشی رسمی با حضور اعضای بیت شریف امام و مسئولان و فرهیختگان و دوستداران امام و انقلاب اسلامی در سالن اجلاس برگزار کنیم. مسئولیت برگزاری این همایش برعهده ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام با همکاری موسسه و دستگاه‌های عضو ستاد است. 

وی افزود: علاوه بر همایش یاد شده، خوشبختانه با همت ارزنده پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ستادی با همکاری  دستگاه‌های مختلف فرهنگی از یک سال قبل برای معرفی ابعاد علمی و اجتماعی آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی تشکیل شده و قرار است طی کنگره‌ای که با مدیریت پژوهشگاه و ستاد مذکور در اول و دوم آبان در تهران و قم برگزار می‌شود مقالات علمی و نتیجه پژوهش‌ها ارائه شوند. طبعا در روزهای آینده جزئیات برنامه‌های آن نشست علمی از سوی برگزارکنندگان اعلام می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) یادآور شد: شخصیت مرحوم حاج آقا مصطفی یک شخصیت دانشمند و حوزوی است، بنابراین انتظار است در برنامه‌هایی که عرض کردم شاهد حضور پررنگ شخصیت‌های دانشگاهی و حوزوی باشیم.

انصاری با بیان اینکه چهلمین سالگرد شهادت حاج آقا مصطفی و آبان ماه امسال فرصت ویژه‌ای برای بیان حقایق تاریخ انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی آن است، گفت: همزمان با برگزاری این همایش‌ها انتظار داریم ائمه محترم جمعه و جماعات و مبلغین در معرفی ابعاد علمی و نقش و جایگاه ایشان در نهضت حضرت امام و تأثیر شهادت ایشان در انقلاب اسلامی برای جامعه جوان کشورمان مشارکت کنند. کمیته فرهنگی ستاد باید منابع و محتوای لازم را فراهم و در اختیار ایشان بگذارد. سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات حوزه علمیه، متولیان حوزه‌های علمیه و بنیاد شهید و سایر نهادهای فرهنگی کشور نیز ان‌شاء الله به این مهم خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: طبعا برای اطلاع‌رسانی این مناسبت و برنامه‌های آن نیازمند کار تبلیغی هستیم اما باید با نهایت صرفه‌جویی و پرهیز از تبلیغات سطحی و منفی بر استفاده از ابزارهای اطلاع‌رسانی نوین و همکاری شبکه‌های رسانه ملی متمرکز شویم. بدیهی است که ستاد بزرگداشت با همکاری مراکز فرهنگی و خصوصا شهرداری محترم تهران در حد اطلاع‌رسانی از این مناسبت و برنامه‌های آن اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز