خبرگزاری کار ایران

مراسم عزاداری اباعبدالله حسین در شانگ‌های چین

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۴۳۳

مراسم عزاداری سیدالشهدا در شانگهای چین به همت مجمع دانشجویان ایرانی شهر شانگهای و با همکاری کنسولی ایران در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌الاسلام عبداللهی استاد دانشگاه جامعه المصطفی که به دعوت مجمع دانشجویان و با هماهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای خارج از کشور به شانگهای سفر کرده است، در سخنانی به جایگاه انبیا و ائمه اطهار (ع) پرداخت.

این پژوهشگر دینی همچنین به جایگاه ویژه امام حسین (ع) در بین انبیا و اولیا پرداخت و ذکر مصیبت کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با نقل و ترجمه یکی از معانی «ماعون» بیان کرد که «ماعون» به معنای آنچه یا آنکه از آن کمک جویند است و امام حسین در بین انبیا و اولیا چنین نقشی را در روز قیامت دارند که همه به ایشان متوسل می شوند و از ایشان مدد می‌گیرند.

در ابتدای مراسم نماز جماعت برگزار شد و بعد زیارت عاشورا و در ادامه سخنرانی و در پایان هم  عزاداری  و سینه زنی و و در آخر سفره نذری  که بانی از بین افراد مقیم داشتند برقرار شد.

ظهر عاشورا هم برنامه زیارت عاشورا و نماز ظهر عاشورا و عزاداری و نذری برقرار خواهد بود.

در بقیه شهرها نیز از جمله پکن. ایوو ، گوانجو و  نانجینگ هم در بین ایرانیان  برنامه عزاداری در دهه محرم برقرار است و  شیعیان بقیه کشورها و ساکن در چین هم در این دهه مراسم عزاداری بر پا می‌کنند  و یا در مجالس عزاداری ایرانیان شرکت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز