خبرگزاری کار ایران

نوروزی به ایلنا خبر داد؛

بررسی قانون رسیدگی به اموال مسئولان در نشست آینده شورای‌عالی قضایی با حضور رییس قوه قضاییه

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۴۲۸

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به برگزاری جلسه امروز این کمیسیون با وزیر دادگستری، از تشکیل کمیته مشترک به‌منظور تدوین طرح بازگشت اموال نامشروع برخی مسئولان خبر داد.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر دادگستری اعلام کرد: جلسه امروز کمیسیون در محل وزارت دادگستری و با حضور سیدعلیرضا آوایی برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه درخصوص مباحثی همچون بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با فساد در دستگاه‌های اداری و لزوم چابک‌سازی دستگاه قضا، تعزیرات حکومتی، قانون رسیدگی به اموال مسئولان اعم از شورای شهر، شهرداران، فرمانداران، استانداران و سایر سازمان‌های حکومتی و همچنین بررسی اصل ۱۴۲ قانون اساسی بحث و بررسی شد.

نماینده اصولگرای رباط‌کریم و بهارستان در مجلس با اشاره به اهمیت بحث رسیدگی به اموال مسئولان یادآور شد: قرار است این موضوع در جلسه هفته آینده شورای‌عالی قضایی با حضور رییس قوه قضاییه مطرح شود.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی همچنین به بررسی نحوه اجرای اصول ۴۹ و ۱۴۲ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: درمورد بازگشت اموال نامشروعی که توسط برخی مسئولان کسب شده، قرار شد با تشکیل کمیسیون مشترکی بین وزارت دادگستری و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، نسبت به تهیه و تدوین طرحی در این رابطه اقدام کنیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین با تاکید بر لزوم تعامل هرچه بیشتر این کمیسیون و وزارت دادگستری گفت: این نخستین جلسه کمیسیون قضایی از زمان آغاز به کار آقای آوایی بود و لازم است جلساتی از این دست بیش از این در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز