خبرگزاری کار ایران

صادقی در تذکری خطاب به رییس‌جمهور:

بدون فوت وقت وزیر علوم معرفی شود/ رویه رایزنی‌ها باعث سرخوردی دانشگاهیان شده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۹۸

یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از رییس‌جمهور خواست که تا بدون فوت وقت نسبت به معرفی وزیر علوم به مجلس اقدام کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود صادقی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رییس‌جمهوری اعلام کرد: با گذشت نزدیک به ۲ ماه از مراسم تحلیف، برخلاف تکلیف مقرر در قانون هنوز وزیرعلوم به مجلس معرفی نشده و در آغاز سال تحصیلی این وزارتخانه متاسفانه با سرپرست اداره می‌شود.

او تاکید کرد: آقای رییس‌جمهور! متاسفانه جنابعالی در حوزه‌هایی که مطابق وعده‌های انتخاباتی شما انتظار تحول بیشتری در جهت خواسته‌ها و مطالبات رای‌دهندگان می‌رفت، ضعف و انفعال نشان داده‌اید.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رویه‌ای که در رایزنی‌های مربوط به وزیر علوم در حال انجام است، باعث سرخوردگی و سلب اعتماد دانشگاهیان شده که بدنه اصلی حامیان و رای‌دهندگان به شما بوده‌اند.

عضو اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش مجلس خطاب به روحانی اعلام کرد: از حضرت‌عالی انتظار داریم بدون فوت وقت نسبت به معرفی وزیری کارآمد، عالم، پایبند به موازین علمی، اخلاقی و قانونی و مسلط به مسائل کلان آموزشی، تحقیقاتی، فناوری و توسعه علمی در فضای کنونی و نیز مورد قبول جامعه دانشگاهی به مجلس اقدام کنید.

رییس فراکسیون شفاف‎سازی و سالم‌سازی اقتصادی و انضباط مالی همچنین در تذکری دیگر خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: به وظیفه خود در قبال ۲ باشگاه محبوب و پرطرفدار استقلال و پرسپولیس عمل کنید.

او اضافه کرد: متاسفانه ضعف مدیریت این ۲ باشگاه به‌خصوص استقلال در فصل اخیر باعث تشتت، سردرگمی و شکست‌های پیاپی و موجب نگرانی و سرخوردگی طرفداران پرشمار آن شده است.

صادقی در پایان تصریح کرد: گزینش اشخاصی که اساساً ربطی به ورزش ندارند و براساس رانت و روابط انتخاب می‌شوند و هیچ تخصص و تجربه‌ای در این حوزه ندارند، متاسفانه باعث تشتت شده است. بنابراین از وزیر ورزش می‌خواهیم با اصلاح ترکیب هیات مدیره این ۲ باشگاه به‌خصوص استقلال به وظیفه قانونی خود عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز