خبرگزاری کار ایران

سرکنسول ایران در مومبای:

جنایات علیه مسلمانان میانمار مصداق بارز پاکسازی قومی و نسل‌کشی است

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۶۳۲

اعضای کمیته اقلیت‌های منطقه‌ای حزب کنگره در شهر مومبای (بمبئی) امروز با حضور در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در این نشست سید فرحت‌اله رئیس هماهنگی کمیته اقلیت‌های حزب کنگره در مومبای اسلم خان رئیس کمیته اقلیت‌ها در جنوب مومبای، شهاب الدین خان رئیس کمیته اقلیت‌ها در شمال مومبای، ارشاد احمد خان هماهنگ کننده رسانه‌های اجتماعی حضور داشتند.

کمیته منطقه ای حزب کنگره از حمایت و پشتیبانی دولت جمهوری اسلامی ایران از مسلمانان مظلوم میانمار قدردانی کردند.

مسعود خالقی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مومبای در ابتدا ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در این جلسه، گفت: این وظیفه انسانی ما است، حتی اگر آنان مسلمان نبودند، نیز دولت ایران چنین قدمی را در راه کمک به آنان برمی‌داشت.

وی اقدام دولت میانمار را کاملا غیرانسانی خواند و گفت: اقدام نظامیان میانمار علیه مسلمانان روهینگیا و وحشیگری و جنایتی که علیه آنها اعمال شده مصداق بارز پاکسازی قومی و نسل‌کشی است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: چگونه یک زن 50 تا 60 ساله و یا یک کودک روهینگیایی می‌تواند تروریست باشد. اکنون زمان آن فرا رسیده که جامعه بین‌المللی به این موضوع رسیدگی کند و به ویژه کشورهایی نظیر هند که همواره در گذشته در صف اول دفاع از مظلومان بوده‌اند، نسبت به این وضعیت اعتراض کنند.

خالقی بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسلمانان سراسر جهان صرفنظر از شیعه و سنی بودن آنها تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز