خبرگزاری کار ایران

علیجانی زمانی به ایلنا خبر داد؛

تدوین اساسنامه مجمع ۵۱ نفره تهران در جلسه اتاق فکر مشترک/ نشست مشترک مجلس، شورای شهر، شهردار تهران و وزیر نفت در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۴۴۹

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به برگزاری جلسات مجزای کمیته ویژه ارزیابی عملکرد استان تهران در این مجمع و همچنین نشست اتاق فکر مشترک مجمع نمایندگان و شورای شهر پایتخت، از تدوین اساسنامه مجمع ۵۱ نفره تهران در جلسه کمیته مشترک مجلس و شورای شهر خبر داد و در ادامه تاکید کرد که در آینده نزدیک جلسه‌ای در این اتاق فکر با حضور شهردار تهران و وزیر نفت برگزار خواهد شد.

محسن علیجانی زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به ارزیابی عملکرد استاندار تهران در کمیته ویژه‌ای که به این منظور در مجمع نمایندگان استان تهران تشکیل شده است، گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم با قطعیت درباره این‌که حتماً تغییری در استانداری تهران انجام خواهد شد، صحبت کنیم اما به هر حال مباحثی درمورد ارزیابی عملکرد مجموعه استانداری و استاندار تهران در مجمع نمایندگان استان تهران انجام شده اما این مباحث به معنای آن‌که نمایندگان لزوماً خواستار ایجاد تغییرات در استانداری باشند، نیست.

ادامه فعالیت کمیته ارزیابی عملکرد استانداری مجمع نمایندگان تهران

او تاکید کرد: هم‌اکنون جلسات کمیته ویژه ارزیابی عملکرد استانداری تهران در حال برگزاری است و نمایندگان مشغول بررسی این مسئله هستند.

طرح گزینه‌های مختلف درحاشیه ارزیابی عملکرد استانداری تهران طبیعی است

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در پاسخ به سوالی درمورد طرح برخی گزینه‌های استانداری تهران ازسوی بعضی نمایندگان مجلس عضو مجمع نمایندگان استان یادآور شد: آن‌چه مطرح می‌شود، در حد گمانه‌زنی و رایزنی است. به هر حال نمایندگان در حال بررسی موضوع و ارزیابی عملکرد استانداری هستند و طبیعی است که در حاشیه این ارزیابی گزینه‌هایی نیز مطرح شود.

۲ حالت محتمل در مورد استانداری تهران

عضو کمیته ویژه ارزیابی عملکرد استاندار تهران در مجمع نمایندگان استان در پاسخ به این سوال که خروجی این ارزیابی چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: طبیعتاً نتیجه این ارزیابی‌ها از ۲ حالت خارج نیست؛ بر این اساس نمایندگان یا به این نتیجه می‌رسند که باتوجه به جمیع جهات عملکرد استانداری در سال‌های اخیر مثبت بوده و نیازی به تغییر نیست و یا به این نتیجه می‌رسند که برای تحقق مطالبات مردم و نیز کمک به پیشبرد اهداف دولت نیاز به اعمال تغییر در استانداری تهران وجود دارد که در این صورت موضوع را پیگیری خواهند کرد.

تدوین اساسنامه مجمع ۵۱ نفره تهران در جلسه کمیته مشترک مجلس و شورای شهر

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به برگزاری جلسه کمیته مشترک مجمع نمایندگان استان تهران و شورای شهر پایتخت اعلام کرد: اخیراً جلسه کمیته مشترک مجمع نمایندگان استان تهران و شورای شهر پایتخت با حضور اعضای این کمیته ویژه برگزار شد و نمایندگان درباره مسائل مختلف ازجمله تدوین اساسنامه مجمع ۵۱ نفره تهران و اولویت‌های کاری این مجمع صحبت و تبادل‌نظر کردند.

جلسه مشترک مجلس، شورای شهر، شهردار تهران و وزیر نفت در آینده نزدیک

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع حمل و نقل عمومی تهران بزرگ از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد اشاره قرار گرفت و مقرر شد در آینده نزدیک جلسه‌ای مشترک با حضور اعضای کمیته مشترک مجمع نمایندگان و اعضای شورای شهر و همچنین محمدعلی نجفی شهردار تهران و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت برگزار شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران توضیح داد: به هر حال یکی از محاسن توسعه حمل و نقل عمومی و به‌ویژه متروی تهران، صرفه‌جویی در مصرف سوخت خواهد بود و طبیعتاً می‌توان از منابع ناشی از این صرفه‌جویی در راستای توسعه متروی تهران استفاده کرد؛ بنابر این اگر بتوانیم مشکل حمل و نقل را در تهران و حومه مدیریت کنیم با یک تیر دو نشان را هدف قرار داده‌ایم.

او خاطرنشان کرد: همچنین ازطریق توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه خطوط مترو بخش عمده‌ای از مشکلات آلودگی هوای تهران و نیز معضل ترافیک را مرتفع خواهیم کرد و به این منظور قصد داریم جلسه مشترک مجلس، شورای شهر تهران، شهرداری پایتخت و وزارت نفت را در آینده نزدیک برگزار کنیم.

اتاق فکر مشترک نمایندگان تهران و شورای شهر پایتخت

عضو کمیته مشترک مجمع نمایندگان استان تهران و شورای شهر پایتخت، این کمیته را اتاق فکری برای حل مشکلات در این منطقه دانست و گفت: با ظرفیتی که در مجلس و شورای شهر وجود دارد، می‌توان از طریق این کمیته مشترک که قرار است همچون اتاق فکر مشترک فعالیت کند، در راستای احصاء، جمع‌بندی، ارائه راهکار و در نهایت حل مشکلات تهران اقدام کرد.

علیجانی زمانی در پایان تصریح کرد: حال که مردم به جریان اصلاحات اعتماد کرده و در ۲ انتخابات متوالی لیست امید تهران را در مجلس و شورای شهر انتخاب کردند، باید تلاش کنیم با رویکرد کارشناسی و ریشه‌ای در راستای حل مشکلات پایتخت اقدام کنیم تا بتوانیم در نهایت گزارشی درخور به مردم ارائه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز