خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار قدیم و جدید استان فارس:

به انسجام و وحدت عمومی مردم نیاز داریم/ هیچ حزبی محدودیتی در قالب فعالیت‌های قانونی ندارد/ دولت متعلق به ۸۰میلیون ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۲۹۴

وزیر کشور اولویت نخست کشور را موضوع اقتصاد خواند و از استانداران خواست تمام تلاش خود را در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب تعیین کرده‌اند، به کار گیرند

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جریان سفر به استان فارس با حضور در مراسم تکریم و معارفه استاندار قبلی و جدید این استان با اشاره به مشارکت سیاسی مردم گفت: در حوزه سیاست داخلی به انسجام و وحدت عمومی مردم نیاز داریم و کسانی که برخلاف وحدت و انسجام حرکت کنند بدانند که در مسیر امنیت و اقتدار کشور حرکت نکرده‌اند. همچنین بدانند که در مسیر خواست دولت و رهبری حرکت نکرده‌اند بنابراین در این حوزه برای ما مسئله وحدت و انسجام مهم است.

وی افزود: مشارکت سیاسی مردم در تعیین سرنوشت‌شان بسیار مهم و ضروری است، ما نباید مشارکت را فقط در ایام انتخابات و شور و شوق انتخاباتی خلاصه کنیم. البته از یکسو احزاب و گروه‌ها باید در عضوگیری، آموزش و کادرسازی برنامه‌ریزی و اعلام مواضع و حرکت‌های جمعی در همه فصول فعال باشند لذا وزارت کشور در چهار سال گذشته بنا به خواست رئیس‌جمهور و دولت همه بسترهای امکان مشارکت و فعالیت را برای تشکل‌ها و فعالان سیاسی فراهم کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه سیاسی هیچ حزبی محدودیتی در قالب فعالیت‌های قانونی برای تشکیل مجامع، کنگره‌ها، سخنرانی‌ها و اظهارنظرها ندارد، اظهار داشت: خانه احزاب اکنون فعال است و به طور جدی در مسائل مربوط به احزاب فعالیت دارد؛ هرچند هنوز با نقطه مطلوب، به عنوان مشارکت متشکل فاصله داریم و هنوز نتوانستیم در همه ابعاد بحث تشکل‌های سیاسی و احزاب را نهادینه کنیم که بخشی از این مسئله به فعالیت خود احزاب برمی‌گردد که باید فعالتر از گذشته فعالیت کنند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه یقین داشته باشید مردم هر چقدر قانونمند، متشکل و هدفدار، منسجم و پر حضور و بانشاط در صحنه ها حاضر شوند، منافعش برای کشور است، تصریح کرد: بنایمان در این چهار سال در دولت تدبیر و امید تقویت احزاب و فعالیت آنها بوده است و از جهت فعال کردن گروه‌ها و احزاب هیچ ضرری ندیدیم و همه آن منفعت است.

وی اضافه کرد: ما چهار انتخابات در دو مرحله برگزار کردیم و بالاترین مشارکت و سالم‌ترین و قانونی‌ترین انتخابات‌ را برگزار کردیم، در انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان، مجلس شورای اسلامی و شوراها دیدید که همه مردم پای کار آمدند و یک قطره خون از دماغ کسی نیامد، انتخابات ریاست‌جمهوری پرشورترین انتخابات در تمام انتخابات‌ها است و حتی یک صندوق در انتخابات ریاست جمهوری باطل نشد.

وزیر کشور با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم که بستر همه بخش‌های ما شناخته می‌شود موضوع امنیت است، خاطرنشان کرد: ما به لطف خداوند دارای امنیت بسیار خوبی هستیم. البته این به معنای آن نیست که تهدید نداریم، تهدیدهای آشکار و پنهان و اقدامات برنامه‌ریزی شده در خفا و روشن وجود دارد اما جمهوری اسلامی مدعی یک نظام حکومتی مستقل و آزاد حول محور منافع و امنیت خودش است که این امنیت و منافع و آزادی در منطقه تبدیل به الگو شده و این الگو موجب شده منافع کشورهای سلطه‌گر و مداخله‌جو دچار اشکال شود و آنها از این حیث با نظام مقدس جمهوری اسلامی سر ستیز دارند.

رحمانی فضلی تأکید کرد: تنها عامل بازدارنده اقتدار ملی ماست و هیچ راه دیگری وجود ندارد، بزرگترین محور اقتدار ملی ما بعد از لطف خدا و هدایت‌های رهبری، مردم هستند و در کنار مردم قدرت اقتصادی، نظامی و تجهیزات و... از دیگر محورهای اقتدار ملی ما هستند.

وی خطاب به دشمنان ابراز داشت: دشمنان بدانند که شاید شروع‌کننده یک مزاحمت و مداخله باشند اما پایان‌دهنده آن قطعا نخواهند بود. شاید جغرافیای دخالت را آنها تعیین کنند اما گستره دخالت دیگر دست آنها نخواهد بود، آنها ایران را می‌شناسند و این را می‌دانند که ایران هشت سال مقاومت کرد و پس از آن در حوزه تحریم‌ها و فشارها هم مقاومت کرد و جمهوری اسلامی ایران امنیت را پایه و اساس خودش می‌داند و از آن دفاع می‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه اکنون در اوج نشاط و فعالیت سیاسی هستیم، عنوان کرد: کسانی که در حوزه اجرایی مسئولیت می‌پذیرند باید نگاه‌شان به همه مردم باشد زیرا این دولت، دولت همه ۸۰ میلیون ایرانی است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه استاندار باید توسعه‌نگر باشد، یادآور شد: اکنون اولویت کشور بحث اقتصادی است و رهبر معظم انقلاب بنا به تشخیص و مصلحت خود موضوع اقتصادی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در دستورکار هر سه قوه قرار دادند.

وی ادامه داد: استاندار در استان خود نماینده عالی نظام است نه دولت زیرا همه دستگاه‌ها در استان با هماهنگی استانداری شکل می‌گیرد لذا قوه قضائیه، بسیج، صداوسیما و... در داخل یک استان با هماهنگی استاندار شکل می‌گیرند و رئیس شورای تأمین به ریاست استاندار است. بنابراین به تعبیر رهبری، استاندار نماینده نظام است و باید بین همه دستگاه‌ها تعامل، همکاری و هماهنگی ایجاد کند و ما استاندارانی انتخاب کرده‌ایم که دارای این ویژگی باشند.

وزیر کشور خطاب به استاندار جدید فارس بیان کرد: همه استانداران به خصوص استاندار جدید فارس باید تمام تلاش خود را در پیشبرد و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به کار بگیرند لذا محور اصلی اقتصاد مقاومتی طبق فرمایش رهبر انقلاب مردم هستند که اگر مردم به کمک نیایند حتما دچار اشکال خواهیم شد زیرا تنها با بودجه عمومی و با شرایطی که قیمت نفت دارد و تنها با مدیریت و سرمایه‌گذاری دولتی نمی‌توانیم همه کارها را انجام دهیم و آن را مبنا قرار دهیم بلکه باید به فکر جذب سرمایه و تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی یکی دیگر از مسائلی است که باید دنبال شود، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکنون چهار جلسه را با مسئولان مرتبط با مسائل اجتماعی و روسای قوا داشتند و برنامه و ساختار و تشکیلات و منابع پیش‌بینی کردند و ملزم هستیم مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی را به جد پیگیری کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم، در موضوع آسیب‌های اجتماعی اولویت‌هایی که رهبر معظم انقلاب تعیین فرمودند؛ اول اعتیاد و مبارزه با موادمخدر، دوم حاشیه‌‌نشینی، سومین موضوع طلاق، چهارمی ناهنجاری‌ها و پنجمین موضوع را مسئله مناطق بحرانی تعیین فرمودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز