خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

با روسیه و ایران بر سر سرنوشت «ادلب» اختلافی نداریم / ترکیه قرارداد خرید سیستم‌های اس -۴۰۰ از روسیه را امضا کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۸۵۸

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد بر سر مساله استان ادلب و سرنوشت آن که در اشغال عناصر تروریست جبهه النصره است، با ایران و روسیه اختلافی نداریم.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی‌صباح، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه که در قزاقستان به سر می‌برد، درگفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که کشورش با ایران و روسیه بر سر سرنوشت استان ادلب که عمدتا در کنترل تروریست‌های جبهه‌النصره قرار دارد، اختلافی ندارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه ادامه داد: «شایعاتی مبنی با تماس تلفنی با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه منتشر شده است که این شایعات بی‌پایه و اساس و ساخته و پرداخته ذهن‌های بیمار و نیت‌های بد است. تاکنون با اسد صحبتی نداشته و قصدی برای این کار هم ندارم.»

وی اضافه کرد: «مرحله نخست از پیش‌پرداخت خرید سامانه پدافند موشکی اس‌-۴۰۰ از روسیه نیز به انجام رسیده است و شایعات منتشر شده مبنی بر انصراف آنکارا از خرید این سامانه دفاعی بی‌اساس است.»

اردوغان تاکید کرد که قرار داد خرید این سامانه میان دو کشور به امضا رسیده و مرحله نخست پیش‌پرداخت برای تحویل این سامانه نیز انجام شده است. روند این قرارداد بین ترکیه و روسیه پابرجا خواهد ماند.

وی با اشاره به فشارهای ناتو افزود: «برخی از متحدان ما در راه خرید این سامانه بسیار سنگ‌اندازی می‌کنند؛ همانگونه که در زمان خرید هواپیماهای بدون سرنشین برای ما مشکلاتی را ایجاد کردند.»

رئیس‌جمهوری ترکیه درباره اختلافات اخیر میان کشورش با آلمان تصریح کرد: «ما مشکلی با مردم آلمان نداریم بلکه مشکل ما با رویکرد اشتباه دولت و مقام‌های آلمان است که باید متوقف شود. این امر که آلمان همدست تروریسم باشد، برای ما غیرقابل پذیرش است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز