خبرگزاری کار ایران

عادل الجبیر:

ادعای ایران مبنی بر بهبود روابط «مضحک» است

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۶۵۸

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود تصریح کرد: تهران تمایلی برای بهبود روابط با ریاض ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهارات ضد ایرانی خود عنوان کرد: ایران هیچ اقدام جدی برای بهبود روابط با عربستان انجام نداده و بیان این ادعا مضحک است. 

وی همچنین در اظهاراتی بی‌اساس افزود: ایران با استفاده از حزب‌الله لبنان و اقدام به حملات تروریستی، ثبات در منطقه را به هم ریخته است.

عادل الجبیر اضافه کرد: سخنان وزیر خارجه ایران درباره نزدیکی دو کشور مضحک بوده و اگر ایران خواستار روابط با عربستان است باید دست از اقدامات تروریستی برداشته و از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها بپرهیزد.

وی مدعی شد: رهبران سازمان تروریستی القاعده که در ایران حضور دارند دستور اجرای حملات تروریستی در عربستان سعودی را صادر کرده و ما هیچ جدیتی در رفتار ایران برای بهبود روابط نمی‌بینیم.

وزیر خارجه عربستان با طرح ادعایی بی اساسی مبنی بر این که ریاض جنگ در یمن را انتخاب نکرده است تصریح کرد: جنگ یمن به عربستان تحمیل شده است.

وی افزود: فرودگاه صنعاء اجازه بازگشایی را دارد ولی سازمان‌ملل باید مسئولیت اداره آنرا بر عهده بگیرد.

الجبیر با اشاره به بحران دیپلماتیک با قطر خاطرنشان کرد: اگر بحران قطر دو سال دیگر به طول انجامد ما مشکلی نداریم و این ملت قطر است که تعیین می‌کند چه کسی بر آنها حکومت کند.

وی تشریح کرد: بریتانیا نیز درباره این بحران بی‌طرفی را در پیش گرفته است و با دولت قطر همراهی نکرده است.

وزیر خارجه عربستان خاطرنشان کرد: تصمیمات مربوط به اتخاذ تحریم‌‌های جدید علیه قطر بر اساس شرایط اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز